Jacker Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Jag har matteprov imorrn, på området som titeln säger. Det är bara en sak jag inte fattar. Vi fick ett repetitionspapper, och en uppgift lyder såhär: "Skriv ett uttryck för arean av figuren. Förenkla uttrycket så långt som möjligt." (Figurerna finns nedan) Hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Triangeln: Arean = (8y*5x)/2 Nu tror jag att du förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Om det är area så ta som tackleberry sa.Men det finns ett enkelt sätt.Basen gånger höjden delat med 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 (redigerad) Men det finns ett enkelt sätt.Basen gånger höjden delat med 2. Ja? Som Tackleberry sa med andra ord Redigerad 26 maj, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Jag har matteprov imorrn, på området som titeln säger. Det är bara en sak jag inte fattar. Vi fick ett repetitionspapper, och en uppgift lyder såhär: "Skriv ett uttryck för arean av figuren. Förenkla uttrycket så långt som möjligt." (Figurerna finns nedan) Hur gör man? Vilken klass går du i? Vilken klass du än går i är du INTE välkommen till den Naturvetenskapliga linjen! I bästa fallet kommer du med i Teknik. (x*y)/2 på trekanten x*y på trekanten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Jaha, och det är du som avgör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Vilken klass går du i? Vilken klass du än går i är du INTE välkommen till den Naturvetenskapliga linjen! I bästa fallet kommer du med i Teknik. Vad har det med saken att göra? Riktigt onödigt sagt av dig. Var det för att visa att du går i naturvetenskapliga linjen, och han är nedvärderad på grund av att han behövde hjälp med matte, jag har själv rusktigt svårt för algebra och ekvationer, men underskatta mig inte för det. Inte nån för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Jag har också problem med algebra och ekvationer. Men tror jag har börjat fatt en del nu. Har prov på det imorrn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 STOR BOKSTAV!!!!!11 hatar algebra o ekvationer ;I Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Det handlar ju inte hur om hur snabbt man lär sig, utan att man överhuvudtaget lär sig, och hur bra man blir på det efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jag har lärt mig det, men hatar det ;< det e svårt .. jobbigt o räkna xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2005 Jaha, och det är du som avgör? Näää! Men kan man så lite så sent så är NV nästan uteslutet! Det där va ett skämt, om du tog illa upp så sorry! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 29 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2005 Hahhahahahaha, ROFLMAO, LOL hahahahahhahahahahahahahahahahah, jävla najs skämt Darkjak hahahahhahahahah ROFL haahahahhaha LOL hahahahhahahahahahaha, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts