Jump to content

Out Of Exile

jaeger
 Share

Recommended Posts

Ja nu har jag inkasserat Audioslaves andra album, som släpptes igår på de flesta butikerna här i sverige, Sitter och lyssnar igenom albumet för en andra gång och jag kan säga att jag är GRYMT IMPONERAD! Albumet har så mycket karaktär att det är nästan för mycket! Ni som hört Audioslaves första album kan hålla med om att de har ganska så deprimerande låtar men det har det blivit ändring på! Nu låter de jävligt mycket gladare! Jag blir fan glad av att lyssna på deras album!

Sen så har vi köpt biljetter till deras konsert som kommer den 27 juni jag och GTApimpfoolife ska gå på den >_<

Just nu är livet ganska okej igen! :teehee::):):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lyssnat lite på dom här albumen igår kväll. Jag måste säga att det är något märkligt med Audioslaves nya skiva. Den har inte det här butala som den första skivan hade, kanske för att åldern tar sin rätt eller så är det så att Audioslave säkert vill visa vart dom ska stå som en ordentlig rockgrupp. När det gäller första skivan så var det säkert så att Audioslave skulle visa upp sig helt enkelt.

Audioslave - Audoislave Den här skivan är en storslagen skiva, det visar den redan i början med Cochise som är en av det hårdaste rocklåtarna jag hört. Låt nummer två ger mig någon form av väckarklocka som plingar över att detta album var kanska 2002:s bästa, ja jag menar förståss Show Me How To Live. Ja den låten är verkligen häftigt hård och det håller i sig för efter Show Me How To Live kommer dundret a la Gasoline, som är min favorit på detta album. Sen har vi hiten Like A Stone som är vacker väldigt hård men samtidigt mjuk. Sen har vi låten Set It Off som jag också gillar, och det är det sex första låtarna sen är det ite så mycket mer.

Audioslave - Out Of Exile Nånting sa mig att denna platta kommer bli bästsäljande år 2005 när det gäller hårdrock alltså (fuck System Of A Down). Men skivan hade inte så mycket att berätta, första låten Your Time Has Come är iofs en ut av Audioslaves bästa. Men det n första låten har en vers, sen en refräng, efter det kommer en ny vers, den kommer refrängen igen och efter det kommer ett makalöst riff sen en vers och slutligen en refräng sen är låten slut!. Och så är alla låtar. Men Your Time Has Come, Out Of Exile, Be Yourself och The Worm är väl dom ända låtarna som riktigt fungerar.

Men det ska ändå bli ett nöje att se Soundgarden/Rage Against The Machine live. Jag menar... detta är ändå det bästa hårdrocksbandet just nu!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor