Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Jag funderarpå att köpa ny gitarr i sommar Undrar om ni kan några på guror som ligger runt 3000 kr Tipsa på ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Kolla in jam, musikborsen, forstarkardoktorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Kolla in jam, musikborsen, forstarkardoktorn. Jag ville inte kolla orka sitte och glo igenom 100 tals sidor när man inte vet vad man letar efter. Vill ha tips på bra,billiga och snygga gitarrer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Antar att du ska ha en elgitarr. Spelar du mycket metal, ta en Ibanez, ESP eller Jackson. För rock/hårdrock är Gibson Les Paul och SG två bra gitarrer, för 3000 får du dock nöja dig med en kopia, t.e.x en Epiphone. Spelar du blandade stilar är Fender Stratocaster (eller en kopia) ett bra val. Ibanez ESP Jackson Gibson Fender Epiphone Förstärkardoktorn Jam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Ibanez! Men om du redan har en gura redan så borde du satsa lite högre, åtminstonde runt 6000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Vill bara säga att i Göteborg är MUG* LUGNT den bästa gitarraffären. Trevlig personal och sånt... Vet inte vart det ligger men jag köpte min gitarr där iallafall... Dom slängde ihop lite saker (Gitarr (Washburn Maverick) (ca 2000), förstärkare Riley 10 watt tror jag det va)(ca 600), sladd(ca???), axelband(ca???), plektrum(ca 5kr/s jag köpte typ 4 eller 5) och gigbag(ca???). Sedan så pratade jag och pappa om vart jag skulle ha den så vi tänkte köpa sån så jag kan hänga upp den på väggen. Dom bjöd på den och den kostade 100 kr. Så allt det kostade 300kr.) Mycket trevliga killar där. Mysig affär och sånt... Har dock inte varit på övervåningen men dom har trummor och sånt där uppe. Basar har dom också... *MUG=Musik Utan Gränser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Ska också köpa en ny gura (vem av oss var först? ), vilka är bäst för både metal och hårdrock? Fortfarande Ibanez eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Ska också köpa en ny gura (vem av oss var först? ), vilka är bäst för både metal och hårdrock? Fortfarande Ibanez eller? Ibanez, ESP eller Jackson är mycket bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 6000 ? har jag fan inte råd med:P knappt så jag kan skrapa ihop 3000 förfan ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Ibanez GRG170DXRK, Jacksson JS-20 eller ESP LTD M-50? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Jacksson JS-20 Är lite inne på en sån ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Är lite inne på en sån ja Fan. Jag med. Nä, vi får ju inte ha samma, men jag kanske tar en Ibanez eller ESP (just nu är jag kär i ESP). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Fan. Jag med. Nä, vi får ju inte ha samma, men jag kanske tar en Ibanez eller ESP (just nu är jag kär i ESP). Haha din jävel Jag är också kär i ESP Skulle vilja ha en billig explorer modell men hittar ingen snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Haha din jävel Jag är också kär i ESP Skulle vilja ha en billig explorer modell men hittar ingen snygg. Får du ihop 6000 (ibland händer det....), så kan du ta en sån här på jam: Eagle UEX 204D Ultra Explorer BKS. Explorer typ med topp av "durkplåt". Kanonläcker!. 5995. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 6000 ? har jag fan inte råd med:P knappt så jag kan skrapa ihop 3000 förfan ... Spara då! Jag ska köpa en ESP LTD EX-400, den kostar 8.450 spänn! Sen en hardcase och axelrem till det... Grejen är att det är värt det. För det priset får man en gura i mahogny med EMG-81mickar. Det klår många 10.000+guror. Smakar det så kostar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Smakar det så kostar det. Jepp. sparar till en warlock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Smakar det så kostar det. Jepp. sparar till en warlock. vill iofs ha den där du postade förrut, men finns den inte i svenska affärer är det bara jobbigt å hålla på å beställa å sånt. bätter å dra ner te affären lira på den å sen köpa den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Spara då! Jag ska köpa en ESP LTD EX-400, den kostar 8.450 spänn! Sen en hardcase och axelrem till det... Grejen är att det är värt det. För det priset får man en gura i mahogny med EMG-81mickar. Det klår många 10.000+guror. Smakar det så kostar det. Jag kan fan inte spara till något SÅ jävla svårt är det att spara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dennis_b Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag rekomenderar eagle! rätt billig och bra! själv har jag en UEX-204D. stilig och skön som fan =). Men BB flash e inte tokig dom heller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag rekomenderar eagle! rätt billig och bra! själv har jag en UEX-204D. stilig och skön som fan =). Men BB flash e inte tokig dom heller! Jag tror han har köpt guran nu. Det var ju liksom i somras han skulle ha köpt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts