Jump to content

Det bästa spelet/spelen?

PluOntS
 Share

Recommended Posts

Gta-serien

Half life

Metal gear solid-serien

Hitman-serien

Max Payne-serien

The legend of Zelda: Ocarina of time

Diddy kong racing

Mario 64

Banjo Kazooie

Golden Eye

Final fabtasy VII (7)

Edit: tack för att du påmminde mig Funny.

Edit 2: Hur i h*****e kunde jag glömma ff7

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neverwinter Nights

Antar att GTA SA också kommer hit när jag väl spelat det, men sålänge får jag väl säga GTA VC! :P

Ehm...Det är nog dom allra bästa. ;)

Edit:

Deus Ex :wub:

Golden Eye

Super Mario-serien

Banjo Kazooie

Banjo Tooie

Deus Ex måste nog vara det bästa spelet som gjorts! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De bästa spelen som gjorts är Grand Theft Auto San Andreas och Gran Turismo 4. Ingen spel knäcker dem två enligt mig. Forza Motorsports liknar Mario Kart framför Gran Turismo 4 och har 0 känsla. Känns som man kör 200 km/h när man kör 20 på Forza.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Quake I

Quake II

Half Life (Originalet)

Raibnow Six (originalet)

Doom 3

Max Payne

Nog vad jag tycker.

Minns alla de mysiga gibben och lanen med polarna med Q2 för ett antal år sedan. :wub:

Half-Life gav ju många fina speltimmar och då alla tycker att HL2 knäcker det så tycker alla jag är konstig eftersom jag inte tycker så, visst visst... HL2 har snyggare grafik och fysik, men so what? Det är ju för i heldynga själva helheten som avgör! HL2 tog slut så fort, och bara rätt-fram action hela vägen... bah, de har förstört allt! Tur nog kan man göra mods och banor och rätta till de små felen! ;)

RS, troligtvis mitt allra mest favoritspel genom alla tider (Kan man säga "Allra mest favoritspel"? Låter ju aningen... hrrm ja... konstigt.)

D3, också jäkligt grymt spel, atmosfären är jättego' och detaljrikedomen fläskig.

När man väl tänker efter så ser ju D3 snyggare ut än HL2 på sätt och vis... kanske inte om man kör på lägst inställningarna dock men Doom 3 skall köras på hög grafikinställning. -_-

Max Payne... vad kan man säga? Mumsigt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor