Kalan Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Halloween, Forrest Gump, Saving Private Ryan, Terminator 2, Rumble in the Bronx samt Gökboet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 För många att skriva upp, men årets två bästa filmer är tveklöst SW III och Sin City, se den sistnämnda för allt i världen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Här har ni min lista. Guds stad Pulp fiction True Romance Joe Dirt The Blues Brothers The commitment Ebba the movie The Hurricane Stalingrad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Leon. 47 Ronins. Allt av Luc beason istort sett. Film serien Shogun från 70talet är också kunglig. EUROTRIP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Snatch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 The Shining American History X Donnie Brasco Jackie Brown Save Private Ryan Pulp Fiction Shrek 1 o 2 Shark Tale Constantine Lilja 4-ever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DoeX Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Pulp FictionGudfadernSaw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 (redigerad) Jadu, detta blir svårt. Man borde nämna några av Woody Allen; Annie Hall är ju en klar favorit, även Decounstructing Harry... Ingmar Bergmans Sjunde Inseglet är en given favorit. ...två andra favoriter är ju annars Taxi Driver och The Graduate (soundtracken är underbara). Gudfadern är en film som nämns lite för ofta, bra film är det men den har aldrig "nått" mig personligt. En film som Spirited Away kan jag aldrig släppa ur mina tankar, det finns dock väldigt många man kan placera över den om en lista skulle göras. En annan film som har haft samma effekt på mig (dvs. att den inte släpper min tanke, inte nödvändigtvis pga dess storhet) är Guds Stad, mycket p.g.a. hur snyggt den är gjord och filmad. Vacker. Wes Andersons filmer (especially Rushmore) är även dom väldigt älskvärda, även Guy Ritchies Snatch och Lock Stock and Two Smoking Barrels (dessa två regissörers filmer får verkligen plus i kanten p.g.a. att deras musiksmaker verkligen avspeglar min egen). Btw. Pulp Fiction är annars "frän". Tihi! Oooja, jag glömde A Woman Under The Influence av, aj...vad heter han nu igen? John Cassavetes, just ja! ...men jag kan verkligen inte lista upp något. Tyvärr. ------------ Filmer man håller varmt om hjärtat p.g.a. nostalgi kanske också borde nämnas... ...men nej. Nu ska jag gå och se Lolita =) ..sen kanske det blir Woody's nya, Melinda and Melinda. Redigerad 27 maj, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 28 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2005 Shawnshank Redemption The Untouchables Heat Breakdown Almost Famous Speed Hawaii Five-O: Cocoon Terminator 1 och 2 The Dirty Dozen Straight Time Platoon The Rock Escape from Alcatraz Heat Half-baked Mest äldre filmer som ni ser men det är också sånna jag föredrar. Din lista ser nog precis ut som min skulle se ut (Med vissa undantag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 1½ snut pulp fiction true romance guds stad fenomen stand by me blow three amigos sagan om ringen scarface Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 (redigerad) Stand By MeBlood In Blood OutCollateralI Skuggan Av BronxCarlitos WaySawThe JacketLejonkungenLejonkungen 2Lejonkungen 3ScarfaceSe7enBoyz N' The HoodNyckeln Till FrihetenInterstate 60Gudfadern IGudfadern IIGudfadern IIITaxi DriverSnuten I HollywoodSnuten I Hollywood IISnuten I Hollywood IIIEj Rangordnat. Redigerad 4 juni, 2005 av jaeger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts