Jump to content

Datormissbrukare

kariya
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Angående de som har stått i Aftonbladet de två senaste dagarna undrar jag om några här på Gtasajten är datormissbrukare?

Själv ligger jag i Riskzon enligt ett test man kunde testa sig igenom i dagens Aftonblad :(

Här är testet:

Aftonbladets test!

Jag sitter oftast ganska mycket vid datorn, men jag kan slita mig.

Jag brukar inte spela spel, jag chattar mest och.. spelar spel? :shifty:

Jag brukar flasha lite och fixa med trollerisidan etc

Men det blir ju några timmar.. För många..

Ska göra testet nu...

Hoppsan! "Barnet är i riskzonen. Försök att skära ner på hans eller hennes datoranvändande." ^_^

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nog vad man kan kalla en datormissbrukare. Äta, sova och sitta vid datorn är i princip det enda jag gör när jag är hemma och det märks även på mina betyg som har försämrats kraftigt det senaste året. :shifty:

Fler artiklar om datorberoende:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,649136,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,649144,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tecken på att ditt barn blir ett överviktigt, asocialt ADHD-diagnostiserat monster:

- Barnet sitter framför datorn

- Barnet gör konstiga saker på datorn, som att ändra bakgrund på skrivbordet eller att spela musik på datorn

- Barnet hackar sig in i andra datorer med avancerade program som Ventrilo och MSN Messenger

- Barnet lägger pengar på datorn, genom att tex. köpa nya grafikkort eller liknande

Dessutom är ditt barn i riskzonen att bli kriminell då spel, program och musik är lättilgängligt att ladda hem gratis från internet. Det är olagligt att ladda hem saker från internet med de nya programmen som Napster och Kazaa. Barnet kan hamna i fängelse eller börja använda droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Barnet hackar sig in i andra datorer med avancerade program som Ventrilo och MSN Messenger

:( HAHHAHAHAAHHAAHAAHA!!!!ADVANCERADE PROGRAM!?!??!?! ;) MSN är fan ett chattprogram och Ventrilo är ett program man pratar med varandra inte hackar! ;) Var fick du tag på den informationen? :shifty:^_^

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tecken på att ditt barn blir ett överviktigt, asocialt ADHD-diagnostiserat monster:

- Barnet sitter framför datorn

- Barnet gör konstiga saker på datorn, som att ändra bakgrund på skrivbordet eller att spela musik på datorn

- Barnet lägger pengar på datorn, genom att tex. köpa nya grafikkort eller liknande

Dessutom är ditt barn i riskzonen att bli kriminell då spel, program och musik är lättilgängligt att ladda hem gratis från internet. Det är olagligt att ladda hem saker från internet med de nya programmen som Napster och Kazaa. Barnet kan hamna i fängelse eller börja använda droger.

Hmm, vem sitter inte framför datorn eller lyssnar på musik?

Varför ska man börja med droger om man laddar ner musik?! :shifty:^_^:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor