p-c-2 Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 (redigerad) När jag ska starta hammer i steam så får jag detta meddelande : EDIT: fick det att funka genom att hacka mig in på steam Redigerad 23 maj, 2005 av p-c-2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Men gud vad bra att du hackade dig in på Steam! LOL!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Kolla på egir.dk....Där finns mycket om Hammer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 23 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Kolla på egir.dk....Där finns mycket om Hammer Tack tack men nu är det så här att jag spelar source. Jag har en råga: Hur gör man lössa föremål som stolar och tunnor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Tack tack men nu är det så här att jag spelar source. Jag har en råga: Hur gör man lössa föremål som stolar och tunnor? Du trycker på blockverktyget, drar ut en brush och pillar lite med den och forma som en stol eller vad du nu vill ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Gör som jägaren skrev och tilldela sedan föremålet func_pushable entityn om du vill att det ska gå att flytta på det. Du kan med fördel använda de färdiga stolar, tunnor m.m (prefabs) som följer med Hammer så blir det lättare och så får du mer half-life känsla i banan. Jag har bara mappat HL1 men antar att det är ungefär samma i HL2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 . func_static? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 23 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Det är stor skillnad när det gäller sånna saker jämfört med HL1, en stol är t.ex inte gjord med Block Tool. Ska du ha en stol du kan kasta omkring så skapar du en prop_physics och väljer vilken modell du ska ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 24 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Så nu har jag fixat det.. kan lägga upp banan sen om ni vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Uhm... "Hackat dig in på steam"? Uhrm... *garvar så revbenen går av* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Så nu har jag fixat det.. kan lägga upp banan sen om ni vill? Ja tack... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 . func_static? .-.......prop_psycik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 .-.......prop_psycik prop_physics Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts