Jump to content

Spela in från instrument

leftbehind
 Share

Recommended Posts

Finns nån sladd man kan köpa på jam tror jag, och så kan man köpa nån sak som frenzy köpte..

Äh så ska du dra in mig i det hela :P

Okej såhär gjorde jag :

Köpte en instrumentkabel och en pluggförminskare.

Kopplade in instrumentkablen i hörlursutaget och instrumentkablen till pluggförminskaren och pluggförminskare till mic intaget i datorn :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh så ska du dra in mig i det hela :P

Okej såhär gjorde jag :

Köpte en instrumentkabel och en pluggförminskare.

Kopplade in instrumentkablen i hörlursutaget och instrumentkablen till pluggförminskaren och pluggförminskare till mic intaget i datorn :(

Är det inte bättre med Line-in? Jag menar... När jag pluppade in tv:n i datorn så gjorde jag det via Line-in, Mic-ingången fulade sig totalt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här gör jag:

En sladd från förstärkarens line out till datorns line in eller mic (line in brusar mer för mig, men prova dig fram).

Plugga i en oanvänd kabel i hörlursutgången så slipper du göra i både förstärkare och dator (skit i detta om du bara har en topp).

Sen kan du använda jesusonic (från skaparen av Winamp) till att spela in, lägga på coola effekter, amp modellings och stämma basen.

Adressen är Jesusonic.com. Gratis också.

Är jesusonic för krångligt finns det köpprogam som t.ex Native Instruments Guitar Rig, vet inte vad det kostar :(, men det ska inte vara för mycket.

Men Jesusonic har funkat bäst för mig (med gitarr dock).

Det var nog allt som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor