Jump to content

"Sexualitet"

Tija
 Share

Homo/bi-sexualitet är...  

135 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hur fan kan ni säga att Homosexualitet är naturligt när det strider emot alla naturens lagar?

Jag förstår inte hur vissa tänker. Jag menar om alla skulle bli tex bögar hur skulle människan överleva? Varje art, vilken art det än är, har en instinkt att överleva och hur skulle det fungera om alla blev bögar?

Enligt mig är homosexualitet en psykisk sjukdom som vilken annan psykisk sjukdom bara att det har gått så långt att samhället har accepterat det och vill därför inte klassa det som en sjukdom.

Varför skulle driften till att fortplanta sig försvinna för att man är homosexuell? Tror du homosexuella vill adoptera för att de vill ha nånting att sköta om som ett akvarium eller?

Varför skulle homosexuella förresten vara psykiskt labila?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 176
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför skulle driften till att fortplanta sig försvinna för att man är homosexuell? Tror du homosexuella vill adoptera för att de vill ha nånting att sköta om som ett akvarium eller?

Varför skulle homosexuella förresten vara psykiskt labila?

Nej jag har inte sagt något om deras "drift att fortplanta" sig men enligt mig behöver ett barn både en mamma och en pappa. Hade det inte varit på det sättet så hade föräldrarna lämnat barnen vid födseln så som vissa djur gör.

Sen säger jag inget om att Homosexuella inte är lika bra föräldrar som heterosexuella. Men att säga att homosexualitet är naturligt existerar inte i mitt huvud, kan inte få ihop det bara, för om det hade varit så hade vi fötts homosexuella och båda könen hade kunnat föda barn samt att kvinnor hade haft sperma.

Sen så kan ni får säga vad ni vill men det är min åsikt och jag står för den. Jag tycker att homosexuella har en psykisk skada sen om homosexualitet inte är klassat som det bryr jag mig ej om.

>_<

Redigerad av stalker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju börja med att nämna att det va faktiskt VAR en sjukdom (klassad som det) i Sverige fram till år 1979. En anledning till att jag tycker på detta sätt är att också det att jag aldrig kommer kunna acceptera homosexualitet som något natturligt, hur kan det vara det? En ras fortplanting bygger på att en "hona" och en "hane" tillsamans skapar barn, så vitt jag vet kan inte en man föda eller? >_< Jag blir uppriktigt sagt äcklad när jag ser två män som står och kyssar varandra, men, som sagt, det är ju bara min personliga uppfattning...

Sen vill jag också fråga er hur ni ställer er i frågan hur vida bögar/lebbar skall få adoptera barn???

Så du menar att de som tycker att homosexualitet är en sjukdom ligger ca 26 år efter i tiden? Jag håller med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är medfött kan det inte vara naturligt. Desseutom går det att bota homosexualitet då kan det ju knappast vara en läggning. Check it out.. Bland människans djuriska och naturliga instinkt tillhör fortplantningen, den kan inte ske bland homsexuella. Alltså kan det inte vara medfött. Fakta

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3735668.stm

Det finns inga entydiga resultat, så du kan inte presentera det du säger som fakta, lika lite som jag kan säga att ovanstående länk är fakta.

Jag menade inte så. Psysikt inlabila människor ska inte uppfostra barn.
Hur menar du att dom är labila? (w00t)

Jag tycker att homosexuella har en psykisk skada

Jag tycker att människor är reptiler. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bevisat att homosexualitet finns bland de flesta djurarter, så argument att människan är de enda som beter sig på sådant sätt är fel. Och flera av våra stora civilisationer har uppmuntrat och främjat homosexualitet (Grekland, feodaljapan m.fl.), så argumentet att det har blivit accepterat bara på senaste tiden är också helt åt skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det då helt ok med ensamstående/frånskiljda mammor, pappor?

Dena resonemang är bull!

Dom har fortfarande en mamma/pappa även om dom är skilda. Ensamstående har oftast tillgång till statligt betalda kontakt pappor/mammor.

QUOTE (Europén @ May 25 2005, 18:10)

Om det inte är medfött kan det inte vara naturligt. Desseutom går det att bota homosexualitet då kan det ju knappast vara en läggning. Check it out.. Bland människans djuriska och naturliga instinkt tillhör fortplantningen, den kan inte ske bland homsexuella. Alltså kan det inte vara medfött. Fakta 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3735668.stm

Det finns inga entydiga resultat, så du kan inte presentera det du säger som fakta, lika lite som jag kan säga att ovanstående länk är fakta.

Det motbevisas ju av den forskning jag lade fram, din fakta är publicerad oktober förra året, min 2005. Se även detta ..............!

Jag menade inte så. Psysikt inlabila människor ska inte uppfostra barn.

Hur menar du att dom är labila? 

Ostabilla.

Så du menar att de som tycker att homosexualitet är en sjukdom ligger ca 26 år efter i tiden? Jag håller med!

Tiden gör oss inte klokare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det motbevisar inget. Det är vad jag vet två olika forskningsgrupper.

Nej, uppenbarligen inte. >_<

Det motbevisa ju allt om homogenen. Din länk kom ju inte med några källor.

Verkar som om du tycker det är lustigt. Homosexualitet bör inte vara förbjudet, man kan inte förbjuda en sjukdom. I en ganska ny gjord undersökning tyckte 75 % av cirka 1000 tillfrågade ungdomar att det vore på tiden att dom förbjöd homosexualitet. Verkar inte sunt att förbjuda en sådan utsatt oerkänd grupp sjuka människor med redan extremt höga självmords-siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det motbevisa ju allt om homogenen. Din länk kom ju inte med några källor.

Verkar som om du tycker det är lustigt. Homosexualitet bör inte vara förbjudet, man kan inte förbjuda en sjukdom. I en ganska ny gjord undersökning tyckte 75 % av cirka 1000 tillfrågade ungdomar att det vore på tiden att dom förbjöd homosexualitet. Verkar inte sunt att förbjuda en sådan utsatt oerkänd grupp sjuka människor med redan extremt höga självmords-siffror.

Känns som det här kan utvecklas till en klassisk "nej" -"Jo" situation. :)

Sjukdom eller inte sjukdom, lägger ner. Jag anser att det inte är något fel på att vara homosexuell, helt enkelt. :teehee:

Edit:

Chiligr - Vad har det med den här tråden att göra? >_<

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ladi da osv

Du luktar Carolus på långa vägar.

Det här ämnet e så jävla utjatat. Själv så skiter jag i vad fan människor gör, för när allt kommer omkring så är vi alla bara mänskligt avfall som inte har någon som helst rätt döma vad nån annan gör med sitt liv.

Det enda jag kan säga med all säkerhet som är fel med homosexuella är att de får adoptera barn, detta är inte för att jag tycker homosexuella är olämpliga som föräldrar, tvärtemot, homosexuella kan säkert vara mycket bättre föräldrar än de flesta heterosexuella...anledningen till att jag tycker som jag gör, har jag inte lust att gå in på i detalj på, och ni kan ge mig hur mycket skit somhelst för den här åsikten, men jag tycker bara att ett barn förtjänar en mamma och en pappa.

Så innan ni kommenterar detta inlägg med alla de banala klyschor som jag redan hört tusentals gånger tidigare, så kan ni väl ta och tänka på detta först: "skulle DU vilja ha föräldrar av samma kön?"

Tänkvärt?

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som det här kan utvecklas till en klassisk "nej" -"Jo" situation. ;P

Sjukdom eller inte sjukdom, lägger ner. Jag anser att det inte är något fel på att vara homosexuell, helt enkelt. ;P

Edit:

Chiligr - Vad har det med den här tråden att göra? ;)

Vet inte...har inget bra argument... ;)

sorry end let the topic go on!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"skulle DU vilja ha föräldrar av samma kön?"

Gärna! Hellre det än inga föräldrar alls, eller pedofil-föräldrar eller sånt. Och jag menar, de barn som blir bortadopterade har kanske inte så där jättekul innan de blir adopterade av det homosexuella paret. Där är det väl bättre, aiight?

Så, ja, jag skulle gärna ha två mammor/två pappor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor