Jump to content

Driver 4

Alpha
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 172
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, faktiskt. Spelet fick 8 / 10 i den nya speltidningen hm.. vad heter den? Hjälp mig!

Jesus Kristus. Aja, låter för bra för att vara sant, men okej. Huvudsaken det inte kommer från Gamespot. Dom är ena' jävlar på att betygsätta spel där. Gämför betygen mellan Streets of L.A och New York City

Här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Struntade i skolan idag efter lunchen och pallrade mig istället in till stan för att inhandla detta lir. efter ~4-5 timmars spelande kan jag komma med ett första omdömme.

BRA:

Trevlig Bil-fysik

Hyffsad story (den lilla bit jag spelat igenom)

Dag/Natt cirkel. (tror det regnar lite då och då också)

Trevligt att modifiera bilar.

Smart upplägg i helhet.

"Dubbel" story

Mycket fritt (Taxi-missions, Getaway-driver, organiserade ban-race (Roligaste biten enligt mig.)

DÅLIGT:

oj, det finns så mycket så jag inte vet var jag ska börja.

Huvudpersonen kan kan inte hoppa (!)

Redan efter ~4-5 uppdrag blir det en massa upprepanden. (I dom 3 sista uppdragen har det alltid varit minst en bil som åkt efter och gjort drive-by på mig :rolleyes: , det är inte ens logiskt... finns bara där för att göra spelet svårare så det inte ska ta slut så fort, gisningsvis.)

Ingen medföljande karta (Vad jag vet)

Ologiskt upplägg för uppdragen, det ska vara som GTA, med konstant free roaming, och uppdrags ikoner, men dom är för långt bort och är man på väg till en får man alltid polisen efter sig pga köra mot rött/För fort, och då går det oftast åt helvete.

Hela banan är öppen från början (Om det var en bit i taget skulle man hinna se hela den innan det var dags för nästa, nu har jag kanske besökt 50% av hela banan och 25% av dom känner jag igen.)

En massa mer fel jag inte orkar skriva ner.

SLUTSATS:

Ett väldigt trevligt spel om man gillar att åka runt fritt i en väldigt stor stad, modifiera och reparera bilar, kanske köra nått race någon gång eller helt enkelt bara köra om kring o njuta av omgivningarna. Om du är en sån som gillar en bra och intensiv story (Läs, "Mafia") ska du springa bort och gömma dig när du ser detta spel, den biten är alldeles för dålig. Helt enkelt ett bra spel som kunde ha blivit ljus-år bättre om dom lagt ner mer tid på det.

6.5/10

PS. jag har XBOXversionen av spelet.

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wallemart: Trevlig recension. Ska ändå införskaffa spelet till PS2.

É det sant den biten Cyprez skrev om att rån och annat skoj kan begås av andra i spelet?

Inte den blekaste... men jag skulle inte bli förvånad så det stämmer säkert.

Om han nu inte syftar på Getaway-driver uppdragen där du ska plocka upp en rånare och fly från polisen o släppa av honom för att få en trevlig bonus på $1000 där rånar dom och gör inbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor