PluOntS Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Själv hoppas jag på New York och San Francisco! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Fösta bilden har kommit ut. Bilden finns med i Gamereactors nya nummer! "1978, New York, en stad perfekt uppbyggd efter detaljerade GPS-kartor och hundra tusentals foton. Du, hungrar efter en kometikarriär på brottets bana och med en tung gasfot börjar åta dig diverse uppdrag för ledare av den undre världen. Jo, Driver 4 ser betydligt bättre ut än föregångaren på alla sätt och redan i nästa nummer berättar Jesper(skribent) allt om Gamereactors besök hos Reflections i en exklusiv artikel" Kan ni fatta? New York!! Det staden är ju riktigt jävla stor!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Fösta bilden har kommit ut. Bilden finns med i Gamereactors nya nummer! "1978, New York, en stad perfekt uppbyggd efter detaljerade GPS-kartor och hundra tusentals foton. Du, hungrar efter en kometikarriär på brottets bana och med en tung gasfot börjar åta dig diverse uppdrag för ledare av den undre världen. Jo, Driver 4 ser betydligt bättre ut än föregångaren på alla sätt och redan i nästa nummer berättar Jesper(skribent) allt om Gamereactors besök hos Reflections i en exklusiv artikel" Kan ni fatta? New York!! Det staden är ju riktigt jävla stor!! Läste det med..jag tror det här kommer bli riktigt grymt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Ska förboka det när det är möjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skyline93 Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Men dog *driv3r gubben eller??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kahuna Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Detta är en helt annan story... man börja spela 1978 som en ung, djärv vid namn the kid. Man hjälper nån snubbe att sno bilar m.m. Gamla goa bilar från 70 talet..men sen hamnar man i fängelse..och när man kommer ut är det 2006..och då ska man hämnas dom som satte dit en. Och nu är det moderna bilar m.m. Alltså detta spel har ju allt...ett givet köp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Detta är en helt annan story... man börja spela 1978 som en ung, djärv vid namn the kid. Man hjälper nån snubbe att sno bilar m.m. Gamla goa bilar från 70 talet..men sen hamnar man i fängelse..och när man kommer ut är det 2006..och då ska man hämnas dom som satte dit en. Och nu är det moderna bilar m.m. Alltså detta spel har ju allt...ett givet köp. Personligen så tycker jag det är bättre om de enbart skulle satsa på anno 1978 istället för att blanda ihop det såhär. Men, men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Men dog *driv3r gubben eller??? OMG! skriv spoiler nästa gång Redigerad 5 mars, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 6 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 OMG! skriv spoiler nästa gång Dom visar ju det i början av spelet? Jag vet inte om han dog eller ej. Sålde spelet innan jag hade ens lyckats klara av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Kommer säkert heta Dr1v3r: 4n 4c7ually g00d g4m3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Kommer säkert heta Dr1v3r: 4n 4c7ually g00d g4m3 Hm.. nej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Driver: Paralell lines. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 (redigerad) Tror jag ska köpa Driver4 I stället för The Godfather. Gillade freeromandet I Driver3, förutom att karaktären var väldigt stel (vilket han inte värkar nu). Det blir New York den här gången, sjuttiotalet. Bilfysiken värkar bara vara ännu bättre. Verkligare krockskador också. Som vanligt är filmerna I uppdragen extremt välgjorda. Atari skickade idag ut ett meddelande om att Driver: Parallel Lines har gått guld. Det vill säga att det är klart för att massproduceras och kommer att skickas ut till butik framöver. Hela "gått guld"-prylen känns mer som ett måste för spelbolagen att skicka ut, för jag vägrar tro att det är klart idag och att de från och med idag hinner pressa skivorna, skeppa dem till respektive land och sedan till butik. Det är ju bara nio dagar till release. Och det ska förmodligen tryckas en halv miljon exemplar eller fler. Den 17:e mars kommer spelet till Xbox och Playstation 2. Videos Bilder Vad tror ni om spelet? Värkar vara bra. EDIT: Jag editerar posten om jag hittar något, ge ett spår ni med! Reflections lovar att de lärt sig av misstagen med Driv3r och ska nu fokusera mer på bilkörningen när spelserien tar steget till New York under 1970-talet. Man spelar en polis utan samvete som ska ha stor frihet att göra vad han vill i staden. Det varierar på kvaliten på bilderna, tro inte för mycket på dom! http://www.spel2.se/images/bildarkiv/22/2238/1135545272-5.jpg Har hittat vapnen som kommer I driver!!! Ta en titt på vapnen här!FORDON I DRIVER 4 (vet inte om det är alla) Redigerad 11 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Spelet verkar helt okej, det enda jag stör mig på är hur huvudkaraktären ser ut. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kahuna Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Snyggt jobbat Cyprez... ser bra ut. Glöm inte att man spelar i två tids episoder 1978 och 2006...så det blir dubbelt så kul...gryma vapen verka det också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Spelet verkar helt okej, det enda jag stör mig på är hur huvudkaraktären ser ut. :/ Du menar TK (The Kid) ? Han ser lite löjlig ut från början. Kläderna ser lite dumma ut också, nog för att det är sjuttiotal. Blir nog ett bra freeride spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kahuna Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Man kan ju modda bilarna också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Man kan ju modda bilarna också... Mjo, det kan man. Om något uppdrag är svårt kan man trimma bilarna och annat. Edit: I intervjun sa dom att det inte ska finnas några laddningstider då man spelar. Redigerad 12 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kahuna Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Ja...jag läste det med...bara i början sen finns det inga alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) När det fjärde spelet i Driver-serien släpps i mars har utvecklarna mycket att bevisa. Kan en stenhård miljö under 1970-talets New York hjälpa en före detta klassisk spelserie att återfå trovärdigheten? Det fungerar smidigt att köra och skjuta samtidigt i spelet. Från klassiker till buggsoppa De brittiska utvecklarna Reflections släppte Driver till Playstation och det blev en omedelbar klassiker och stilbildare för många år framöver. Rockstar Games må vara herren på täppan nu med sina Grand Theft Auto-spel i tre dimensioner, men då var det Reflections och inga andra som visste hur man skapade biljakter med både attityd och skön körkänsla. Reflections hade tidigare gett oss smått oförglömliga upplevelser med Destruction Derby-spelen, men efter framgångarna med Driver fick de problem. De gjorde det halvt misslyckade Driver 2, det småskojiga Stuntman och det buggiga Driver 3, men lyckades aldrig komma i närheten av det genomslag som de fick med det första Driver. Fler och fler röster höjdes om att de tappat känslan för att skapa bra spel och i den ständiga ström av spel som släpps varje år vände köparna blickarna åt andra håll. Framför allt fick Driver 3 hård kritik för allt som hände utanför bilen. Körkänslan behärskar de, men så fort de lät huvudpersonen lämna bilen ställde de till det för sig med taskig kontroll och bråkig kamera. Fjärde gången gillt? Enligt studiochefen Gareth Edmondson kan Reflections inte enbart skylla på utgivarna att spelet fick stressas fram. De var helt enkelt försenade och fick stå sitt kast. Självklart påstår sig teamet den här gången veta vad som ska göras för att få serien tillbaka på spåret. Skillnaden är att det den här gången verkar det dock ligga något i de orden. Spelet vi fick se och testa hade inte i närheten av lika många buggar som föregångaren led av och då återstår det ändå två månader innan releasen. Även om det saknas licenser känns bilarna väldigt tidsenliga. Detsamma gäller motorcyklarna. Inga licenser Det är i den fjärde delen, kallad Driver: Parallel Lines, dags att bege sig tillbaka i tiden. Tänk er New York i slutet av 70-talet. Tänk er köttbullsfrisyrer och utsvängda jeans. Tänk er hård attityd med bandspelare stora som hundkojor över axeln. Och framför allt; tänk er bilarna. Ford Mustang, Corvette Stingray, Dodge Charger med flera. Tänk er sedan allt detta ackompanjerat av all den sköna musik som gjordes under den här tiden och ni är kanske inte riktigt lika skeptiska längre? Tyvärr är dock bilmärkena inte med i spelet. Här finns inte en licens så långt ögat kan nå och anledningen är enligt Gareth Edmondson att inga biltillverkare vill förknippas med den hårda attityd och de många sönderslitna fordon som förekommer i spelet. Moralen försvann med Tanner Huvudpersonen i Parallel Lines kallas The Kid. En ung kille med långt hår och pilotglasögon som inte stoppar för någon eller något på sin väg att göra sig ett namn i den undre världen. Vi kan räkna kallt med att varenda tur vi tar i ett fordon kommer att köras med den hänsynslöshet som det tillstår en ung man som inte har några moraliska förpliktelser. Föregångarnas huvudperson Tanner har alltså övergivits. Mycket på grund av att Reflections därmed slipper ta så stor moralisk hänsyn i spelet. Det är fritt fram för spelarna att härja i staden. Det värsta som kan hända är att de får snuten efter sig. Det ska finnas över 80 olika fordon i spelet som självklart alla kommer ha unik fysik och körkänsla. Allt från skåpvagnar till sportbilar och motorcyklar. Dessa kan samlas i The Kids garage. Där kan de också modifieras på en rad olika sätt för att göras mer personliga och för att prestera bättre i spelets många krävande körsekvenser. Man kan ge dem olika utseenden, utrusta dem med lustgasfunktion, förse dem med skottsäkert glas eller tonade rutor för att minska risken att snuten känner igen dig. För att köpa dessa modifieringar krävs det stålar och dessa skaffar man genom att utföra de 100 sidouppdrag som finns utspridda i spelet. Här ser vi några av de ungefär 10 procent som utspelar sig till fots i spelet. Smidig frihet Till skillnad från tidigare delar är nämligen Parallel Lines betydligt friare. Man kör runt i en version av New York som modifierats något för att förbättra körupplevelsen. Spelområdet ska dock vara nästan lika stort som i de tre tidigare spelen tillsammans. På en liten karta kan man se vilka uppdrag som kan utföras härnäst och när du tröttnat på att cruisa omkring bland medtrafikanterna kan du köra till något av dessa uppdrag och då kastas rakt in i handlingen som för spelet framåt. På detta sätt når man inte bara uppdragen i spelet utan även minispel och andra spellägen. Flera Destruction Derby-liknande minispel hittar man till exempel om man letar lite. Allt sker helt utan laddningstider. Misslyckas du med ett uppdrag kan du antingen välja att starta om det från början eller helt enkelt fortsätta köra där du är. Oavsett vad du väljer slipper du vänta på att nästa sekvens ska laddas in. Över huvud taget ser spelet ut att vara väldigt snabbt och smidigt i allt från menyer till spelupplägg. I takt med att du klarar uppdrag låser du upp nya och får veta mer om The kid och handlingen. Reflections lovar oss att det ska vara en genomarbetad story med många överraskande vändningar. En viktig förändring av intrigen är till exempel att man senare i spelet förflyttas fram till nutid och där får se ett förändrat New York och betydligt äldre karaktärer. Mer än så vill jag inte berätta för att inte förstöra spänningen för er. Filma dina biljakter Sedan Driv3r, som förra delen i serien kallades, har grafikmotorn finputsats och klarar nu av att visa ännu fler bilar på skärmen samtidigt, förstörbar omgivning, förbättrad fysik och en bättre fartkänsla. Några av de snabbaste bilarna i spelet kan trimmas till rena Burnout-farterna. Precis som i föregångaren kan man i Parallel Lines när som helst gå in i ett filmvisningsläge och skapa filmer av sina bästa biljakter eller snyggaste trick. Dessa kan sedan avnjutas i slow motion eller ifrån flera olika kameravinklar. En läcker funktion för biljaktsfantasterna. The Kid kan ta sig ur sin bil och sno åt sig vilken kärra han vill. En del av uppdragen är helt eller åtminstone delvis baserade till fots, men en klar majoritet (90 procent enligt Gareth Edmondson) av dem handlar om att ratta coola bilar. Låter som att Reflections insett sina begränsningar. Reflections förklaring är dock att de vill fokusera på körningen trots att spelet till fots inte är dåligt. The Kid i garaget där man kan fixa till sina bilar både utseende- och prestandamässigt. Ta hand om New York’s Finest Det har lagts ner mycket krut på att göra New York till en levande stad. Förutom betydligt fler fotgängare och trafikanter än i Driver 3 så kan vi också se fram emot många slumpmässiga händelser i staden. Bankrån eller polisjakter som du själv inte är inblandad i till exempel. För ens egen del gäller det att se upp med vilka brott man utför i staden. Småbrott lockar inte fram så mycket kraftfulla insatser från polisen, men om du börjar köra över folk, skjuta ner dem från förarsätet eller ställa till med kaos på vägarna så kan du räkna med att New York’s Finest kommer att göra allt de kan för att stoppa dig. Det inkluderar helikoptrar, specialfordon och tunga vapen. En cool finess som lagts till är att man numera kan skjuta från bilen med ett väldigt lättkontrollerat system där man byter mellan automatiska mål och enkelt träffar dem om vägen fram till dem är fri. Vi fick bland annat se hur det går till när The Kid har ett raketgevär bakom ratten. Det slutade med massiv, härlig förstörelse. Bäst sedan Driver? Reflections har valt en cool tidsperiod, ett grymt soundtrack (Blondie, David Bowie, Stranglers med flera), en intressant stad, kraftigt förbättrad grafikmotor och verkar ha insett sina begränsningar. Det är tillräckligt för att mina förhoppningar ska vara vid liv i alla fall. Jag vågar inte lova något, men frågan är om inte Reflections kommer släppa sitt bästa spel sedan Driver i mars i år. Värkar ännu mer lovande. Edit: Vill inte överdriva, men tänk om det skulle bli lika stort som Driver 1 var på sin tid. Redigerad 12 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.