RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Möjligtvis fel topic, well well: Har en följdfråga till min förra fråga. Jag fick reda på att låten som Lindsay Lohan och hennes kompisar spelar i Freaky Friday heter Take me away och spelas av Christina Vidal. Vilken genre tillhör den? I iTunes står det Rock, men är det verkligen det? OffTopic: Hur uttalas genre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Möjligtvis fel topic, well well: OffTopic: Hur uttalas genre? Changer [sj'ang:er] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Changer [sj'ang:er] Aha. Det är därför alla säger Changer. Jag har sagt genre hela tiden typ: [jenre]. Well well, tackar ------------------- Så, nån som kan svaret på frågan om vilken genre den låten tillhör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Möjligtvis fel topic, well well: Har en följdfråga till min förra fråga. Jag fick reda på att låten som Lindsay Lohan och hennes kompisar spelar i Freaky Friday heter Take me away och spelas av Christina Vidal. Vilken genre tillhör den? I iTunes står det Rock, men är det verkligen det? OffTopic: Hur uttalas genre? Nuförtiden klassas allt med en gitarr som 'rock'. Nej, men du kan spendera timmar debatterandes huruvida en låt är rock, punk, pop, alt. rock, brit-pop, och så vidare. Jag har ofta märkt i just iTunes att musik klassas väldigt fritt, och att klassificiering i stort sett är till för att skilja musik i stora drag, till exempel schlager, rock, hip-hop, trance, med mera - Men att debattera om en låt är Death eller Black Metal, Speed- eller Trashcore (om det nu finns en stil som heter det) känns väldigt onödigt. Redigerad 30 november, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Vad heter låten i Gears of War trailern som går på TV? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Vad heter låten i Gears of War trailern som går på TV? Låten heter "Mad World", och framförs av Gary Jules. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Vad heter låten i Gears of War trailern som går på TV? Mad World. Artist kommer jag inte ihåg. Kolla några sidor bak, frågan har ställts förut tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Artist kommer jag inte ihåg. Gary Jules - Mad World. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 (redigerad) Söker låt, kommer inte riktigt ihåg hur den går men nått sånt här i refrängen: I'll be watching, i'll be living, for tomorrow, for my life. Redigerad 1 december, 2006 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Efterfrågar namn på låt och artist till den grooviga låt P3 Hip hop spelade i tisdags och som gick något i stil med: "Deeet är natt i en hård staaad. Deeet är natt i en hååård stad - och det finns ingen morgon". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 (redigerad) Efterfrågar namn på låt och artist till den grooviga låt P3 Hip hop spelade i tisdags och som gick något i stil med: "Deeet är natt i en hård staaad. Deeet är natt i en hååård stad - och det finns ingen morgon". Ison och Fille - Hård stad (Prod. Astma och Miche) Redigerad 1 december, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Söker låt, kommer inte riktigt ihåg hur den går men nått sånt här i refrängen: I'll be watching, i'll be living, for tomorrow, for my life. Låter som The Rasmus - In The Shadows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Ja, just det. Tack så mkt! Kommer ihåg nu när du säger det att det ju var den Johan sjöng i Idol för nån vecka sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Ison och Fille - Hård stad (Prod. Astma och Miche) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Mad World. Artist kommer jag inte ihåg. Kolla några sidor bak, frågan har ställts förut tror jag. Den ställdes av mig och besvarades av mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Söker efter ett avsnitt av Scrubs där Todd (den perversa typen) lägger ut pennor på golvet så att sköterskorna ska böja sig fram för att plocka upp dom. Todd står bakom och ser att dom har string och säger "Thong!" Någon som vet vilken säsong och avsnitt det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Söker efter ett avsnitt av Scrubs där Todd (den perversa typen) lägger ut pennor på golvet så att sköterskorna ska böja sig fram för att plocka upp dom. Todd står bakom och ser att dom har string och säger "Thong!" Någon som vet vilken säsong och avsnitt det är? Skulle gissa på säsong 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 3 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2006 Dude, vad heter låten Gears Of War reklamen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2006 Dude, vad heter låten Gears Of War reklamen!? Nu tror jag minsann att "vilken låt är det i..."-rekordet är slaget! Hur många som helst har frågat, hur många som helst har svarat. Låten heter Gary Jules - Mad World och är grymt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2006 I filmen "Äpplekriget" spelas en remix av låten "Vyssan lull" under scenen där "De 3 bröderna" är med om äventyr. Vet nån vad den kan heta eller om den går att få tag på nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts