Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Möjligtvis fel topic, well well:

Har en följdfråga till min förra fråga. Jag fick reda på att låten som Lindsay Lohan och hennes kompisar spelar i Freaky Friday heter Take me away och spelas av Christina Vidal.

Vilken genre tillhör den? I iTunes står det Rock, men är det verkligen det?

OffTopic:

Hur uttalas genre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligtvis fel topic, well well:

Har en följdfråga till min förra fråga. Jag fick reda på att låten som Lindsay Lohan och hennes kompisar spelar i Freaky Friday heter Take me away och spelas av Christina Vidal.

Vilken genre tillhör den? I iTunes står det Rock, men är det verkligen det?

OffTopic:

Hur uttalas genre?

Nuförtiden klassas allt med en gitarr som 'rock'. Nej, men du kan spendera timmar debatterandes huruvida en låt är rock, punk, pop, alt. rock, brit-pop, och så vidare.

Jag har ofta märkt i just iTunes att musik klassas väldigt fritt, och att klassificiering i stort sett är till för att skilja musik i stora drag, till exempel schlager, rock, hip-hop, trance, med mera - Men att debattera om en låt är Death eller Black Metal, Speed- eller Trashcore (om det nu finns en stil som heter det) känns väldigt onödigt.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efterfrågar namn på låt och artist till den grooviga låt P3 Hip hop spelade i tisdags och som gick något i stil med: "Deeet är natt i en hård staaad. Deeet är natt i en hååård stad - och det finns ingen morgon".

Ison och Fille - Hård stad (Prod. Astma och Miche)

:blink:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker efter ett avsnitt av Scrubs där Todd (den perversa typen) lägger ut pennor på golvet så att sköterskorna ska böja sig fram för att plocka upp dom. Todd står bakom och ser att dom har string och säger "Thong!"

Någon som vet vilken säsong och avsnitt det är?

Skulle gissa på säsong 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...