Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Söker en låt med Red Hot Chilipeppers, tror det är dom iaf, är ganska säker på att det är det, men iallafall... Jag kan typ ingenting utav texten, bara att dom sjunger "Heavy gloove..." eller nått liknande. :D Den var populär för några år sedan, så det är ingen jätte ny låt.

Tacksam för svar. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker ett Bubble Bobble spel ett ganska nytt spel, kan vara det nyaste av bubble bobble serien, man möter bossar och så vidare, det är inte så "enkelt" spel som dom föregående, jag hade det förrut men avinstallerat och tagit bort. Nån som vet vad detta spel heter, och isånnafall kan nån skicka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en låt med Red Hot Chilipeppers, tror det är dom iaf, är ganska säker på att det är det, men iallafall... Jag kan typ ingenting utav texten, bara att dom sjunger "Heavy gloove..." eller nått liknande. :D Den var populär för några år sedan, så det är ingen jätte ny låt.

Tacksam för svar. :)

Det är Red Hot Chili Peppers, och låten du tänker på är "By the Way", från skivan "By the Way".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är rätt tråd för frågan, men jag frågar iaf.

Vad heter det då musiken "går upp" i toner. I vissa låtar höjs tonerna en aning, lyssna på det bifogade klippet.

Ursäkta för dåligt låtval, men jag lyssnade på den låten vid tillfället, så då spelade jag in. För er som undrar är det en låt som är med i Torkel i Knipa (Torgel i knibe).

Press me to listening.

Cirka 8 sekunder in i klippet kommer höjningen.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter det då musiken "går upp" i toner. I vissa låtar höjs tonerna en aning, lyssna på det bifogade klippet.

Schlagerhöjning :). Nej då - vet inte om det är en proper term, men jag skulle gissa på 'tonartshöjning', eller något liknande. Används i stort sätt alla schlagerlåtar.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...