Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag såg för jättelänge sen en musikvideo med en låt som var skitbra. I introt var det en kille som väcktes av sin alarmklocka som spelade en skithärlig jingle som gick genom hela låten. Han gick upp och drack mjölk och så landade ett flygande tefat på hans tomt. En alien klev in, och släpade med honom. I en del scener står hela bandet i ett garage och killen i musikvideon är sångaren. Senare sitter han i någon form av korsförhör där han försöker övertyga domarna om att utomjordingen existerade. Musikvideon slutar med att killen kommer hem igen, och låten tar slut. Utomjordingen är hemma hos killen och frågar hur det gick, killen berättar att de inte tror honom.

pl0x, help me. Jag har för mig bandet hette "Psycho" eller liknande. Jag minns till och med den svängiga synth- jinglen. :'(

Ädith. Jag kom på själv, det var Pain med Shut Your Mouth. Tack ändå.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, jaha, jag råkade hitta en gammal tråd som HOWHOW startat där man skulle lägga upp sina låtar.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=31745&st=0

HOWHOW och Ronin verkade ha gjort en låt som blev omtyckt och min fråga är, finns det någon vilsen själ som har kvar deras låt/låtar, jag skulle vilja höra den/dem :wacko:

HOWHOW och Ronin:

Gangstrar i pyjamas

Gangstrar i Nattlinnen (Nödrim deluxe)

De låtarna är det jag vill ha :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg för jättelänge sen en musikvideo med en låt som var skitbra. I introt var det en kille som väcktes av sin alarmklocka som spelade en skithärlig jingle som gick genom hela låten. Han gick upp och drack mjölk och så landade ett flygande tefat på hans tomt. En alien klev in, och släpade med honom. I en del scener står hela bandet i ett garage och killen i musikvideon är sångaren. Senare sitter han i någon form av korsförhör där han försöker övertyga domarna om att utomjordingen existerade. Musikvideon slutar med att killen kommer hem igen, och låten tar slut. Utomjordingen är hemma hos killen och frågar hur det gick, killen berättar att de inte tror honom.

pl0x, help me. Jag har för mig bandet hette "Psycho" eller liknande. Jag minns till och med den svängiga synth- jinglen. :'(

Ädith. Jag kom på själv, det var Pain med Shut Your Mouth. Tack ändå.

Åh, den kommer jag ihåg också, tror jag. Gillade musikvideon. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde en låt idag som jag gärna vill få tag på.

Det jag vet om låten:

Väldigt lugn, typ Enya.

Flöjtspel i början, börjar tyst och blir högre och högre långsamt.

En tjej börjar sjunga, då börjar även fler instrument spela.

Ska försöka komma på melodin och spela in, blir till mer hjälp då.

Edit:

Sången:

http://media.putfile.com/Unknown-song-60

Refrängen:

http://media.putfile.com/Unknown-song-chorous

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goddag allihopa.

Söker en video.

Vet inte vilket band som har gjort låten och jag vet inte vad låten heter heller. Det jag vet är att det är ett Coldplay liknande band, kan mycket väl vara Coldplay också. Videon innehåller massa UFOn som flyger runt överallt. Sedan spelar bandet på någon slags landningsplatta och helt plötsligt flyger det runt massa UFOn över dem. Är ni med? Skön låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde en låt idag som jag gärna vill få tag på.

Det jag vet om låten:

Väldigt lugn, typ Enya.

Flöjtspel i början, börjar tyst och blir högre och högre långsamt.

En tjej börjar sjunga, då börjar även fler instrument spela.

Ska försöka komma på melodin och spela in, blir till mer hjälp då.

Edit:

Sången:

http://media.putfile.com/Unknown-song-60

Refrängen:

http://media.putfile.com/Unknown-song-chorous

Det låter väldigt likt Celine Dion - My Heart Will Go On ;)

Men det kanske bara är du som svisslar konstigt :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goddag allihopa.

Söker en video.

Vet inte vilket band som har gjort låten och jag vet inte vad låten heter heller. Det jag vet är att det är ett Coldplay liknande band, kan mycket väl vara Coldplay också. Videon innehåller massa UFOn som flyger runt överallt. Sedan spelar bandet på någon slags landningsplatta och helt plötsligt flyger det runt massa UFOn över dem. Är ni med? Skön låt.

Hiya! Det jag kommer att tänka på är "Travis - Side", som spelar liknande lugna pop/rock som Coldplay spelar. Videon har också UFOn som tema, men det låter ändå inte som det du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...