Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Vad i helvete var det för film vi såg idag i skolan ?

Jag kommer ihåg att den var ifrån 1986.

Den handlade om fyra engelsktalande killar som en dag ska ge sig ut för att kolla på en död snubbes kropp som en av killarna har fått reda på finns.

"Ledaren" i gänget hette Chris kommer jag ihåg, och när de sammanfattade filmen i slutet så sa han att Chris dog när han gick imellan en knivfight.

Ja, sedan fanns det någon som var lite halvpsyk han trodde att allt de gjorde var som en b-krigsfilm typ, han snackade med sig själv som om han var med i en krigsfilm, gav ut order och gjorde skottljud och sånt, han hade glasögon också.

Sedan minns jag en scen ifrån filmen, de ska över en å, och Chris tar en pinne och känner efter ifall det är djupt, det är det inte men när de tagit två kliv ut så sjunker alla, när de senare kommer upp på land så märker de att de har iglar över hela kropparna. Han som berättar filmen hade en igel på dasen och när han märker det så svimmar han.

Den snubben som berättar filmen har också förlorat sin brorsa, och efter att hans brorsa dog så började hans föräldrar att ignorera honom.

Ja, det var väl vad jag orkade skriva, någon som vet vilken film jag menar och som också vet vad den heter, skulle vara bra ? :rolleyes:

Nevermind, jag kom på vad den heter, Stand by me för er som undrar.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni måste hjälpa mig! ^_^

Kommer någon här ihåg ett barnprogram med en liten rymdvarelse som kunde förvandlas till vad som hälst.

Han bode vid vattnet i en grotta, och hans rymdskep var typ en rund röd sak.

Han skulle typ rädda djur eller nått.

Hoppas någon kommer ihåg! :o

Jag har absolut ingen aning :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...