Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Verkar vara nån mix av Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou (aka Pulp Fiction - Theme)

Hmm... jag hörde precis låten på MTV.... Black Eyed Peas - Pump It, men jag tror inte det är orginalet, det är nog rip off. Jag lyssnade på den låten du tipsade... och den verkar vara orginalet :P (tror jag)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe nu när Lost slutade.. *för dagen* så kom jag tänka på den sköna låten som killen (namn?) lyssnade på i "The hatch". tror det var första delen av SäSonG 2 alltså, Killen vaknar sätter på en skiva inne i "The hatch"

:wub: jaja va heter låten som spelas i lost avsnitt 1 av S 2.

Den här tråden är inte så värst populär.. frågade i en annan tråd fick svar på 5 minuter ^_^

Låten heter alltså "Make your own kind of music - the mamas and the papas"

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Godafton, damen und herren. Jag upptäckte denna tråd nyss och tänkte tyst för mig själv: "hey, varför inte?"

Det finns en film som har präglat mitt liv som en liten skugga på hjärnan. Jag vet inte vilken det är, vad den handlar om eller vad den heter. Det enda jag vet är att det är en svartvit film, ser ut att vara från 30-40-talet, uppskattningsvis, och en scen handlar en person som hoppar levande ur en kista, då ett gäng människor som tror att han är död bär honom till graven, om jag minns rätt.

I Jim Jarmusch nya film Broken Flowers sitter Bill Murrey och slötittar på just denna film, och ett flertal minnen hoppade och skallade mig i pannloben. En riktig kick av nostalgi, ungefär som då jag hörde Love's mästervärk Forever Changes efter en jättelång period för att dagen därpå springa och tokköpa den.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...