Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Hittade för några månader sedan en tävling som pågick online där folk fick rösta på artister/låtar om vilken låt som hade det bästa rockriffet.

Någon som vet vad jag pratar om och om den finns kvar?

Edit: Hittade den. NME vad det. Vet inte om 'tävlingen' är avslutad eller så men det fanns flera förut (flera hundra har jag för mig), och jag kan inte se någon stans där man kan välja sida. Man ser bara top 20. Well, ändå.

http://www.nme.com/rate/thegreatestguitarriffofalltime/1

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eric Clapton - Layla

Tack så mycket!

Jag letar också efter ett flashspel som jag spelade för några år sedan. Det var ett tyskt spel, och man sprang omkring i en stad och vandaliserade brevlådor,bilar,fönster etc etc. Man kunde kasta gatstenar och bli jagad av polisen. Man såg allting snett uppifrån vill jag också minnas. Någon som vet vad det heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollar just nu på "Room 401", och i en scen med poliser så hörde jag en sak på polisradion i bakgrunden som fick mig att reagera. "Vart känner jag igen det där ifrån..?"

Kom på att det är samma mening som hördes då och då i polisradion i GTA2.

0:24-0:30 ungefär. Någon som hör vad som sägs? Är det något som används som en slags "polisradio-standard-fras" i filmer och sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0:24-0:30 ungefär. Någon som hör vad som sägs? Är det något som används som en slags "polisradio-standard-fras" i filmer och sådant?

"Where's Georg J? Find Georg J on blabla" och massa siffror tror jag, det är väl poliskoder. Kan också tillägga att jag med hört GTa2-polisradion i tv-serier och nån film ibland. Man är lite spelskadad när man på en gång känner igen en sån petitess. :o

____

Kan ju på en gång efterlysa en låt, fast chansen är väl inte så stor att någon vet. Jag satt och rattade på AM-bandet på radion på landet en natt för ett tag sedan och fick in någon fransk kanal som spelade disco-klassiker och liknande. De spelade en funkig låt med fet bas där det enda jag kommer ihåg ur texten är "Thinkin bout the things you've done to me" (eller snarlikt) som återkom genom låten. Har googlat strofen men bara kommit till fel artister. Men det var en svängig låt så vore kul att veta vad det var. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet vad denna dokumentär handlar om som gick på ettan för nån dag sen som handlade om Coldplay? Minns att dom spelade denna låt http://www.youtube.com/watch?v=VX1eJHE1K_s

som sista nån som vet vilken dokumentär den heter samt på engelska? Btw gillar den låten som fan :)

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor