Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Tjenare, jag har haft en låt på hjärnan i flera dagar nu och ikväll har hela familjen suttit framför internet och googlat, för att försöka hitta den. Den spelades mycket på radio för cirka fem-åtta år sedan och det jag har i huvudet är nog inte själva refrängen utan kanske ett stick eller en slags brygga.

De enda orden ifrån texten jag kan komma på är:

When the ...(sun?) ..(goes?)...(down?)

(and the..?)...............................

.................................................

(That's when I need you..?)

Det är en tjej som sjunger, kan vara Melanie C men vi har lyssnat igenom många av hennes låtar redan.

Har sökt många gånger och vänt på alla ord på google men har inte hittat någonting än!

Ni lär känna igen det ni hör, även om sånginsatsen är lite klen..:w000t:

http://www.speedyshare.com/468701973.html

Snälla någon, jag vet att någon här måste veta vad den heter :D

Jag håller på att bli galen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, jag har haft en låt på hjärnan i flera dagar nu och ikväll har hela familjen suttit framför internet och googlat, för att försöka hitta den. Den spelades mycket på radio för cirka fem-åtta år sedan och det jag har i huvudet är nog inte själva refrängen utan kanske ett stick eller en slags brygga.

De enda orden ifrån texten jag kan komma på är:

When the ...(sun?) ..(goes?)...(down?)

(and the..?)...............................

.................................................

(That's when I need you..?)

Det är en tjej som sjunger, kan vara Melanie C men vi har lyssnat igenom många av hennes låtar redan.

Har sökt många gånger och vänt på alla ord på google men har inte hittat någonting än!

Ni lär känna igen det ni hör, även om sånginsatsen är lite klen..:cry:

http://www.speedyshare.com/468701973.html

Snälla någon, jag vet att någon här måste veta vad den heter :lol:

Jag håller på att bli galen...

Ren spontan gissning: Let your spirit fly?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan ja söker två filmer som jag har glömt namnet på.

Första filmen handlar om vilda västern om tre bröder eller va det nu gör som är banditer. De har begått en del brott och rider till Mexico eller om det var Texas för att få tag i saker. Sen rider dom vidare till nåt hus i slutet då där blir om inträngda av militären och borgmästaren samt generalen de börjar skjuta på huset och sånt sen har ja för mig att dom försökte bränna ner huset.

Men dom flyr ut och tar skydd sen dödar dom en del samt borgmästaren eller om det var generalen som dom dödar en del blir skjutna av dessa tre så en blir svårt skadad men lyckas fly med häst därifrån med en annan. Filmen ska ha samma namn som bröderna heter alltså efternamnet eller va det nu var.

Andra filmen handlar om Michael Myers om en gammal legend som mördar folk. Har för mig att ett film team åker till hans gamla hem eller va det var så börjar dom undersöka huset om det nu var ett film team som åkte iväg och kollade. Tror dom hade fest i huset på kvällen där sen senare på kvällen/natten så upptäcker dom han. I slutet av filmen så lyckas en kille eller om det var en tjej som får in han i ett skjul och bränner ner skiten så säger han/hon nåt med "Die your mutha fucka" så bär dom in han i ambulansen med hjälp av ambulanspersonalen och i slutet så ser man att han vaknar upp på sjukan medans han ligger i lik säcken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en låt som går typ:

"I'm gonna dress up like a ninja, cuz that's what ninjas do". Jag minns inte vad den heter och när jag googlar på texten får jag bara skräp. Någon som vet? >_<

Edit: FLIP OUT like a ninja var det. Låten heter Ninja och är gjord av 7 Seconds Of Love.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ren spontan gissning: Let your spirit fly?

Den är också bra :(

Syrran hittade en sida på internet där man kan sjunga in en bit av en låt och förhoppningsvis finna vilken låt man söker.

Nu hade vi tur -eller så sjöng jag jävligt bra- och fick veta (helt otippat) att låten heter Stars och är skriven av Roxette. ;)

Men jag är fortfarande rätt fundersam på biten jag sjöng in, eftersom jag är rätt säker på att det inte var en hel flickkör jag har hört sjunga den utan solo av en kvinna. Förmodligen var en cover av denna populär på radion för några år sedan.

Som tur är finns ju Wikipedia och där fann jag detta:

Från början var den tänkt att vara rockig, men den gjordes till en upptempolåt i danceversion. Marie Fredriksson sjöng och en barnkör var med i refrängerna. Många remixversioner släpptes, till exempel "Almighty Radio Edit", som spelades på många radiostationer

Nu hittar jag inte Almighty Radio Edit-versionen men fann en annan remix som jag tror är den jag hört.

http://www.youtube.com/watch?v=owqiLONiPRs

- Originalet

-Remix (Utan flickkör)

Underbar lår förresten! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar ett klipp. Antingen är det någon komiker som är med och driver med bratsen, eller så är det ett nyhetsinslag där en brat står och pratar.

Det jag kommer ihåg är att diskussionen handlar om Champagne, och komikern/braten säger "Jamen vi ska inte dricka den, vi ska ju spruta den på varandra..".

Någon som vet vad jag talar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar ett klipp. Antingen är det någon komiker som är med och driver med bratsen, eller så är det ett nyhetsinslag där en brat står och pratar.

Det jag kommer ihåg är att diskussionen handlar om Champagne, och komikern/braten säger "Jamen vi ska inte dricka den, vi ska ju spruta den på varandra..".

Någon som vet vad jag talar om?

Det är inte Systembolagets reklam om att inte köpa ut du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor