Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Herregud, jag måste få hjälp! Jag söker desperat efter en låt! Jag kan en del av texten men inte flytande, så snälla, hjälp mig!

"...in the darkness........... there is no pain, walking through, go back to childhood.......

... I still there anyway, in the dust in the wind, would you ate for me forever.....

...and the wind in the tree, would you ate for me forever..."

Något sådant... jag har sökt på en del av texten, t ex "Childhood", men hittar inte. jag lovar, jag har gjort allt för att hitta den, men gör inte det! Jag får utbrott! Snälla, hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, jag måste få hjälp! Jag söker desperat efter en låt! Jag kan en del av texten men inte flytande, så snälla, hjälp mig!

"...in the darkness........... there is no pain, walking through, go back to childhood.......

... I still there anyway, in the dust in the wind, would you ate for me forever.....

...and the wind in the tree, would you ate for me forever..."

Något sådant... jag har sökt på en del av texten, t ex "Childhood", men hittar inte. jag lovar, jag har gjort allt för att hitta den, men gör inte det! Jag får utbrott! Snälla, hjälp mig!

En sökning på google med den fetmarkerade texten gav mig svaret Stratovarius - forever. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅH; HERREJÖSSES!!!

TAAAAAAAAAACK!!!!!!!!! JAG ÄLSKAR DIG! Oopps, bara reaktion! Men tack! Det var den!!!!!!! :naughty::angry:

Ja det är inte så svårt då du kan några ord. Lär dig googla med bättre söktermer. För att hitta en låt så räcker det oftast med tre/fyra/fem ord följt av "lyrics" så hittar du oftast låten du söker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är inte så svårt då du kan några ord. Lär dig googla med bättre söktermer. För att hitta en låt så räcker det oftast med tre/fyra/fem ord följt av "lyrics" så hittar du oftast låten du söker efter.

Ibland sökte jag faktiskt med meningar, fast hittade inte då...

Jag sökte på "I still there anyway, in the dust in the wind, would you ate for me forever", som Nethic skrev i sitt inlägg.

Resultat: http://www.google.se/search?q=I+still+ther...lient=firefox-a

Såg på första träffen att "ate" skulle vara "wait", så jag bytte ut ordet.

Resultat: http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta=

Och sedär! Andra träffen visar texten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sökte på "I still there anyway, in the dust in the wind, would you ate for me forever", som Nethic skrev i sitt inlägg.

Resultat: http://www.google.se/search?q=I+still+ther...lient=firefox-a

Såg på första träffen att "ate" skulle vara "wait", så jag bytte ut ordet.

Resultat: http://www.google.se/search?hl=sv&clie...3%B6k&meta=

Och sedär! Andra träffen visar texten.

Ja, jag tog bara texter jag trodde och fick in i huvudet. Märkte också att det var "wait". Hör inte så bra när jag lyssnar på en låt bara 1-2 ggr. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag nästan galen! Jag har hört en låt på radion i Saints Row 2 flera gånger nu som jag gillar men jag kan inte hitta den i en av spelets skivbutiker! Kan förklara hur den låter:

Den låter nästan lite som vikingarock fast på engelska. Nästan lite keltisk. Dubbla bastrummor då och då. I början går texten typ "Darkness by the sun".

Please hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag nästan galen! Jag har hört en låt på radion i Saints Row 2 flera gånger nu som jag gillar men jag kan inte hitta den i en av spelets skivbutiker! Kan förklara hur den låter:

Den låter nästan lite som vikingarock fast på engelska. Nästan lite keltisk. Dubbla bastrummor då och då. I början går texten typ "Darkness by the sun".

Please hjälp!

http://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Row_2_soundtrack

Bara att leta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Please hjälp!

Vilken radiokanal?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade låten jag letade efter btw! Inte så konstigt att det lät som vikingarock när det var ett svenskt death-metal band. Opeth - Ghosts of Perdition! Den delen jag råkat höra kom typ 4 min in i låten, så det är inte så konstigt att jag inte hittade den. Trodde den började så där! ¨

Tack i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade låten jag letade efter btw! Inte så konstigt att det lät som vikingarock när det var ett svenskt death-metal band. Opeth - Ghosts of Perdition! Den delen jag råkat höra kom typ 4 min in i låten, så det är inte så konstigt att jag inte hittade den. Trodde den började så där! ¨

Tack i alla fall!

Blanda aldrig ihop Opeth och vikingarock igen :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor