Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Jag minns en serie som jag tror gick på 4:an på vardagsmorgonarna för ett par år sedan, det var två kaniner tror jag som bodde i en mössa eller någonting, en hatt kan det ha varit. De flög runt jorden. Började vissla på en melodi häromdan som jag tror kommer därifrån.

Snälla, vad heter den? :lol:

Sedan var det en konstig film jag såg en gång för massa år sedan när jag var runt 8-9 år (2000-2002?), minns inte vilka skådespelare som var med, men den visades på en högtid tror jag.

Den scen jag minns mest var en kvinna som visade en yngre halvskäggig man in i ett slott där alla knullade överallt, på biljardbord, på flipperspel, på vanliga bort osv. Det var så himla konstigt, någon som vet vilken film jag menar? Den var på ettan eller tvåan.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns en serie som jag tror gick på 4:an på vardagsmorgonarna för ett par år sedan, det var två kaniner tror jag som bodde i en mössa eller någonting, en hatt kan det ha varit. De flög runt jorden. Började vissla på en melodi häromdan som jag tror kommer därifrån.

Snälla, vad heter den? :(

Efter mycket sökande, och en frågan till en klasskompis kom vi fram till att det är:

Bob och Bobek!

:P

[youtube-old]25Fe0hWVTD8[/youtube-old]

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter mycket sökande, och en frågan till en klasskompis kom vi fram till att det är:

Bob och Bobek!

:wub:

Ah, tack! Väcker härliga minnen! :rolleyes:

Men melodin jag visslat på, stämde tyvärr inte med Bob och Bobek, men här är en liten inspelning jag gjort som kan hjälpa er att komma ihåg: http://rapidshare.com/files/168325328/SNV35258.WAV.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tack! Väcker härliga minnen! :wub:

Men melodin jag visslat på, stämde tyvärr inte med Bob och Bobek, men här är en liten inspelning jag gjort som kan hjälpa er att komma ihåg: http://rapidshare.com/files/168325328/SNV35258.WAV.html

:rolleyes:

Det där låter ju mer som dom där två gubbarna som alltid har sönder saker men kommer på bra lösningar till alla problem ändå. Såg det för inte så länge sen när jag bläddra förbi typ barnkanalen eller Disney Channel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där låter ju mer som dom där två gubbarna som alltid har sönder saker men kommer på bra lösningar till alla problem ändå. Såg det för inte så länge sen när jag bläddra förbi typ barnkanalen eller Disney Channel.

:wub:

Avlånga huvuden?

Nu är vi en bit på vägen..:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tack! Väcker härliga minnen! :wub:

Två Snubbar? :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=-I9WqDcgzUk

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Två snubbar" :wub:

Fast det är inte det. :rolleyes:

[youtube-old]-I9WqDcgzUk[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Två snubbar" :rolleyes:

Fast det är inte det. :P

Haha, jag hade precis gett upp hoppet på både googlingen och youtubandet efter sök på "två grabbar gubbar grannar lerfigurer barnprogram" osv. Men den signaturmelodin ger ju också en massa fina minnen :P

Men min vissling igen, jag kom att tänka på ett djur..någonting blått? Antingen en häst eller en apa, mer kan jag inte komma på.. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pat och Mat hette de :(

Hej vet nån vart man kan ladda ner avsnitt från Kannan? Kannan var ett svenskt barnprogram, där barn tävlade med varandra i olika grenar. Vinnarpriset var en kanna. Huvudsponsor var Arla.

Kontakta SVT, jag är säker på att de kan hjälpa dig. Vet inte att folk share-ar såna teveserier direkt, men SVT har ju öppet arkiv så de hjälper säkert. Däremot vill de kanske ha betalt för det...

Jag letar efter namnet på den låt som är med i Fritidsresors (?) reklamkampanj, jag kan inte säga mycket om låten utom att den börjar med "when I wake up in the morning..." och sen eventuellt ett "and the alarm clock sends a warning", men googling på det ger knappt några resultat. En liten grej är att någon sitter med bar rygg mot kameran, i skuggan, och flyttar sig i sidled till solen. En väldigt lugn låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter namnet på den låt som är med i Fritidsresors (?) reklamkampanj, jag kan inte säga mycket om låten utom att den börjar med "when I wake up in the morning..." och sen eventuellt ett "and the alarm clock sends a warning", men googling på det ger knappt några resultat. En liten grej är att någon sitter med bar rygg mot kameran, i skuggan, och flyttar sig i sidled till solen. En väldigt lugn låt.

Club 8 - Jesus Walk With Me

[youtube-old]zux_9b9M59k[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor