Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Vad heter låten i KPA-reklamen där en unge tittar på teve och ser en barnsoldat övningskjuta, varefter han och hundra andra ungar går ut på gatorna och protesterar? Texten "Det gäller deras framtid" dyker upp följt av "KPA pension". Jag kommer inte riktigt ihåg låttexten så jag kan inte googla. :mellow: Det kan ha varit nåt med "but now is today" men jag hörde väl fel.

En annan låt som jag vet är jäkligt välbekant hörde jag häromdagen på Kanal 9. Det var deras egen kanalreklam för deras filmkvällar som pågår under sommaren, men jag kommer inte alls ihåg hur reklamen såg ut (och just nu minns jag heller inte låten, så oddsen är väl emot mig), men jag vet att det som sagt var Kanal 9s egen reklam för filmkvällar som pågår just nu. Precis när låttexten kommer igång har jag för mig att en speakervoice kom in och överröstade mina chanser till googling :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter låten i KPA-reklamen där en unge tittar på teve och ser en barnsoldat övningskjuta, varefter han och hundra andra ungar går ut på gatorna och protesterar? Texten "Det gäller deras framtid" dyker upp följt av "KPA pension". Jag kommer inte riktigt ihåg låttexten så jag kan inte googla. :mellow: Det kan ha varit nåt med "but now is today" men jag hörde väl fel.

En annan låt som jag vet är jäkligt välbekant hörde jag häromdagen på Kanal 9. Det var deras egen kanalreklam för deras filmkvällar som pågår under sommaren, men jag kommer inte alls ihåg hur reklamen såg ut (och just nu minns jag heller inte låten, så oddsen är väl emot mig), men jag vet att det som sagt var Kanal 9s egen reklam för filmkvällar som pågår just nu. Precis när låttexten kommer igång har jag för mig att en speakervoice kom in och överröstade mina chanser till googling :mellow:

KPA-reklamen är i alla fall Sham 69 - If the Kids Are United

Kanal 9-reklamen = Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en film och ett spel.

FILM:

Söker en film om barn som har skilda föräldrar så skapar de en "Klan" eller ett "Gäng" För barn som har skilda föräldrar. Sen när en av dom försöker få en kompis förälder att skilja sig. Sen var det en annan som trodde att hans föräldrar ska skilja sig men det stämmer inte. Sen får de en ny familj som flyttar till staden som ska börja i en ny skola. Alla tror att han är en tjej bara för han inte vågar göra nåt. Sen börjar de bråka och sånt bara för de vill bli uttagna till skolans fotbollslag. Men då väljer tränan nån liten kille istället. Filmen utspelar sig i Amerika och är väl mellan Komedi/drama film. Denna gick på TV1000 för ett tag sen.

SPEL:

Söker ett spel där man körde bara mercedes bilar och undrar vad namnet är. Och det är inte mercedes benz truck nånting.

Ingen som vet? Skulle behöva dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En låt som går under en Bon Aqua-reklam tror jag... en snubbe sitter i alla fall och bygger ett hus i en lyftkran och en låt med följande text ljuder: "When I'm on my own (eller något som rimmar på det)... na na na na na... cruise control" och efter det förekommer det en hel del tjoanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En låt som går under en Bon Aqua-reklam tror jag... en snubbe sitter i alla fall och bygger ett hus i en lyftkran och en låt med följande text ljuder: "When I'm on my own (eller något som rimmar på det)... na na na na na... cruise control" och efter det förekommer det en hel del tjoanden.

Den är specialskriven för reklamen och "finns" således inte. Riktigt synd, bra låt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en låt i huvudet efter att ha lyssnat på radio på jobbet en hel dag. Det är en tjej som sjunger på franska men det enda jag vet av låten är att hon sjunger "é la" ganska många gånger efter varandra i refrängen.

http://www.youtube.com/watch?v=hdJN0ss7jA0

Här är en äldre version med den sexiga nightelf-tjejen. (Eller vilken karaktär der nu än var.)

http://www.youtube.com/watch?v=Ik5Nh94v7EQ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...