Jazz Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Undrar om det finns en instrumental till basgången i exempelvis "Rapper's Delight", "Good Times" eller "We are family"? De flesta vet antagligen vad jag pratar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 (redigerad) Vad heter han som sjunger i refrängen på "Petter - Storstadsidyll"? Edit: Vet att det är Håkan Hällström nu, men är det samplat från någon låt av honom eller är det gjort för Petters låt? Redigerad 14 februari, 2008 av Reve Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Vad heter han som sjunger i refrängen på "Petter - Storstadsidyll"? Edit: Vet att det är Håkan Hällström nu, men är det samplat från någon låt av honom eller är det gjort för Petters låt? Samplat från "Gårdakvarnar och Skit". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Jag söker ett Scrubs-avsnitt. Närmare bestämt, det när J.D fantiserar kring hur det skulle vara att vara Frankenstein. Jag minns inte exakt i vilket sammanhang eller något annat som hände i det avsnittet. SOm alltid, tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Jag söker ett Scrubs-avsnitt. Närmare bestämt, det när J.D fantiserar kring hur det skulle vara att vara Frankenstein. Jag minns inte exakt i vilket sammanhang eller något annat som hände i det avsnittet. SOm alltid, tacksam för svar! Googlade lite, och det verkar som att det är S06E09 - "My Perspective". On confessing to a DUI, JD dressed as Frankenstein, is attacked by an angry mob in the hospital foyer wielding sticks and flaming torches. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Googlade lite, och det verkar som att det är S06E09 - "My Perspective". On confessing to a DUI, JD dressed as Frankenstein, is attacked by an angry mob in the hospital foyer wielding sticks and flaming torches. Tack, det låter som att det stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 19 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2008 (redigerad) Jag söker remixen på en Tupac låt jag inte kan hitta någontstans. Det är en remix på låten "Fuck All Y'all", där det i början av låten är en inspelning av en reporter som säger "Tupac Shakur past away today at approximately 3.04 pm" osv, med ett lugnare beat i bakgrunden, lite gitarr. Tack! Här är en annan låt jag söker i MP3format: http://mix.lycos.com/people/bradleysilkwood#17784 Redigerad 19 februari, 2008 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 (redigerad) Min bror söker ett avsnitt av Top Gear. Eller, snarare ett klipp. Vi har hittat detta, men eftersom det är från YouTube så är inte kvaliteten den bästa. Så nu undrar jag om någon liten filur här på forumet kan luska fram det klippet med bättre kvalitet, alternativt se vilket avsnitt det kommer ifrån. Min bror, och jag, blir väldigt tacksamma. Edit: Någon som vet namnet? Redigerad 21 februari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 (redigerad) inget. blev fel Redigerad 21 februari, 2008 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Har fått hjärnsläpp, vad heter låten? och från vilken film kommer den? [youtube-old]CXucCYhxPfc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Har fått hjärnsläpp, vad heter låten? och från vilken film kommer den? Heter den inte "Mars Volta Intro" då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Har fått hjärnsläpp, vad heter låten? och från vilken film kommer den? Kan det vara detta? Otroligt fet jävla megakonsert. [...]Först ut var en av mina favoritlåtar, Roulette Dares (The Haunt Of). Som Kiedis sa hade de förlängt den ordentligt med kanske 10 minuter, vilket var *tummen upp*. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Nej, Mars Volta använder bara låten som intro, precis som Metallica använder Ecstasy of gold, tror att det är Ennio Morricone som gjort den låten, men hittar den inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 (redigerad) Oj. Redigerad 23 februari, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Nej, Mars Volta använder bara låten som intro, precis som Metallica använder Ecstasy of gold, tror att det är Ennio Morricone som gjort den låten, men hittar den inte. Jepp, det är Ennio Morricone. Från Fistful of Dollars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2008 Jepp, det är Ennio Morricone. Från Fistful of Dollars. Så var det ja..tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Vad heter detta stycke nu igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Typ 20 minuter in i filmen "John Tucker Must Die" så spelas en cover på "Hit Me With Your Best Shot". Någon som vet vem som gjort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Typ 20 minuter in i filmen "John Tucker Must Die" så spelas en cover på "Hit Me With Your Best Shot". Någon som vet vem som gjort den? iMDB vet http://www.imdb.com/title/tt0455967/soundtrack "Hit Me with Your Best Shot" Written by Eddie Schwartz Performed by The Golden Republic Courtesy of Astralwerks Under license from EMI Film & Television Music Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Vad heter detta stycke nu igen? Det är overtyren till operan Wilhelm Tell av Gioacchino Rossini. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts