Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

I filmen amistad som handlar om slavar och när dom kom till amerika och sånt så finns det en scen nära slutet där huvudkaraktären av slavarna är i rätten och skriker i want free eller något sådant.

I bakrunden så spelas en bra låt kan någon säga vad den heter?

Kan någon skicka en länk med en video på den scenen???

Jag orkar inte kolla igenom hela filmen på min VHC-spelare från 80-Talet för att hitta den+att mina bröder kollar på fotboll :)

Tack på förhand.

Mvh Nikolai Omerovitch

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bonsoir. Vad heter låten som spelas i bakgrunden? :unsure:

@Niko: Här är soundtracket till filmen. Du kan provlyssna (scrolla ner), eventuellt finns låten du tänker på med där. :wacko:

Tack har nu hittat låten :w000t:.

Länken du skickade fungerar inte det står bara 404 not found.

I filmen En prins i New York (Coming to America) så finns det en rolig kille som är ägaren av något hårgele som kallas för soulglo och alltid när han kommer så spelas en låt som är såhär och såhär.

Vad heter den hela låten?

Vem sjunger den?

Eller är det som jag tror att dom bara har spelat in det där lilla för filmen? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, en gammal som en artisten sjunger ganska snabbt på franska, brukar spelas på typ alla fester.

Eller så är det bara så att jag råkar vara på de som har en väldigt annorlunda typ av musik :D

C'est .... nåt sånt heter den om jag inte minns fel.

En gammal låt som dem sjunger snabb franska i?

Det enda jag kommer att tänka på är Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi

Rätt eller fel?

Edit: Jahapp när man väl försöker får man inte vara först. :)

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker den där bilden på en äldre herre (säkert någon gammal känd akademiker av något slag som jag inte kan namnet på:blink: ), som har texten "Jag tycker inte du är tillräckligt seriös. Man ska vara seriös." (Något åt hållet i alla fall)

Någon som har den? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Letar efter en trailer till ett spel. Det ända jag minns ur trailern var att det fanns typ en svart bil mitt ute i öknen och en resturang och helt plötsligt kom en lastbil som exploderade och så var det värsta shoot out :). Någon som vet vilket spel jag pratar om?. Trailer såg rätt så häftig ut.

Den här bilden påminner lite om hur det såg ut i trailern.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För en herrans massa årsen gick det en IKEA reklam (tror jag, om det inte var någon annan möbelaffär)

Men i alla fall; De hade en låt som gick såhär i filmen som handlade om att man får plats med så mycket om man köper deras möbler:

I'm riding through the mountains where the evil's flying free, with desecrated mountains as far as I can see, as far as I can see..

Någon som vet vad denna låt heter och vem som är artist?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...