Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Får mig att tänka på Little Big Adventure alt. Little Big Adventure 2

Låter också lite som början av Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Spelat de där. Ingen av de. Det här är mer 16-bit än 3D/låg kvalités 16-bit. Ungefär som Gabriel Knight och The Legend of Kyrandia. Tittade runt på Wiki, finns inte något spår av den. Jag är inte speciellt intresserad av att spela spelet, vill bara veta vad spelet heter så att jag vet att jag kan hitta det på någon retrospels affär.

Har ett annat, liknande spel som jag även vill hitta. i början av spelet så är man någon privatdeckare av någotslag, man är i Kina och går på en sandig gata, mörkbruna hus med röda pelare som håller upp byggnadena. I början av spelet skall man gå in i en gränd och titta ned i en soptunna, där inne kan man även klättre över ett staket, så man kommer till en återvändsgränd som har något i sig.

Låter något av det liknande något du har sett? Skriv här eller skicka ett PM. Skulle bli en snäll och klad pohjk då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon vad musiken i denna bit från Animatrix heter?

Någon av dessa

1. Who Am I? [Anamatrix Edit] - Peace Orchestra 2. Big Wednesday 3. Blind Tiger - Layo & Bushwacka! 4. Under the Gun - Supreme Beings of Leisure 5. Martenot Waves - Meat Beat Manifesto 6. Ren 2 - Photek 7. Hands Around My Throat - Death in Vegas 8. Beauty Never Fades [Animatrix Edit] - Junkie XL, Saffron 9. Supermoves [Animatrix Remix] - Overseer 10. Conga Fury [Animatrix Edit] - Juno Reactor 11. Red Pill, Blue Pill [*] - Junkie XL 12. Real [*] - Tech Itch

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon av dessa

1. Who Am I? [Anamatrix Edit] - Peace Orchestra 2. Big Wednesday 3. Blind Tiger - Layo & Bushwacka! 4. Under the Gun - Supreme Beings of Leisure 5. Martenot Waves - Meat Beat Manifesto 6. Ren 2 - Photek 7. Hands Around My Throat - Death in Vegas 8. Beauty Never Fades [Animatrix Edit] - Junkie XL, Saffron 9. Supermoves [Animatrix Remix] - Overseer 10. Conga Fury [Animatrix Edit] - Juno Reactor 11. Red Pill, Blue Pill [*] - Junkie XL 12. Real [*] - Tech Itch

Nej, det är inte dom, jag har kollat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://pown.alluc.org/?uid=728

Låt?

Edit: Åhh! http://pown.alluc.org/?uid=51 Har hört denna låten förut på en sida! Vad heter låten? Och vad hette sidan? Det var en sån där sida med lite random flashz. Hursomhelst, denna låten var med, och en rad andra. Minns exakt hur det såg ut. Det var små pixelgubbar som sprang framåt (loopades) också fick man välja olika teman på en meny. Minns bland annat att det fanns FFVII tema, och "There she is!!" tema (Film på newgrounds. En katt springer från en kanin.. http://www.newgrounds.com/portal/view/161181) etcetc. Någon som vet? Är bombsäker på att den länkats i Dagens Lol. Har letat som en galning men hittar inget.. :unsure:

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en låt som har varit med i diverse reklamfilmer. Jag har kollat på reklammusik.se, men saken är den att jag inte kommer ihåg vilka reklamfilmer den har varit med i. Tror det är någon pensionsfilm.

Texten kan jag inte så mycket av heller, förutom "If it...".

Rätt så svängig låt.

Låten var från Fritidsresors reklamfilmer och heter Billy Paul - Your song.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...