Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Hokay nu söker jag efter ett spel

Spelet är till (vad jag kommeri ihåg/tror) SNES och spelet går ut på att du ska gå vidare så långt som möljigt i evolutionen.

Du börjar som en fisk, för att sedan köpa lungor så man blir en reptil som kryper runt, senare köper du vingar så du blir nån sorts flygande djur, tillslut så köper du ben och armar så du blir en vanlig människa.

Jag vill väldigt gärna veta vad det heter, kommer ihåg när man satt och lirade det här med brorsan, SJUKT KUL

Tror det heter nått på "Evo....."

Jag tror du menar EVO - The Search of Eden.

http://en.wikipedia.org/wiki/E.V.O.:_Search_for_Eden

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vart man kan få tag i låten som spelas i huvudmenyn till Urban Chaos Riot Response? Den går något så här: Just like a man, i am immune, the the disease, inside of you

Metro Riots - One Good Romance

Vart du får tag på den. Köp skivan eller gör som 90% av alla i din ålder.. Ehum, ja du vet vad jag snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metro Riots - One Good Romance

Vart du får tag på den. Köp skivan eller gör som 90% av alla i din ålder.. Ehum, ja du vet vad jag snackar om.

Betala 4,90kr på CDON.com såklart!

NU! är det så att jag letar efter ett RIKTIGT gammalt spel. Det handlar om att man är i några ruiner som en tonåring/vuxen. Kommer inte riktigt ihåg. Det var ett "Monkey Island" liknande spel, man skulle gå omkring och hitta något i dessa ruiner. Signaturvapnet och redskapet man hade var ett baseball träd. Allt jag kommer ihåg om huvudkaraktären är att han hade på sig en keps av något slag, blå och vit tror jag den var. Och en av de få sekvenserna jag kommer ihåg från spelet var att man gick i en rätt liten tunnel och så gick man in i en fälla och taket åkte ned och skulle krossa huvudkaraktären, men han hoppade framåt och gjorde en kullerbytta.

"Adventures" TROR jag att spelets namn innehöll. Någon som kan hjälpa mig? Ungefär så specifik jag kan vara, det var många år sedan jag såg det. Fadern min spelade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betala 4,90kr på CDON.com såklart!

NU! är det så att jag letar efter ett RIKTIGT gammalt spel. Det handlar om att man är i några ruiner som en tonåring/vuxen. Kommer inte riktigt ihåg. Det var ett "Monkey Island" liknande spel, man skulle gå omkring och hitta något i dessa ruiner. Signaturvapnet och redskapet man hade var ett baseball träd. Allt jag kommer ihåg om huvudkaraktären är att han hade på sig en keps av något slag, blå och vit tror jag den var. Och en av de få sekvenserna jag kommer ihåg från spelet var att man gick i en rätt liten tunnel och så gick man in i en fälla och taket åkte ned och skulle krossa huvudkaraktären, men han hoppade framåt och gjorde en kullerbytta.

"Adventures" TROR jag att spelets namn innehöll. Någon som kan hjälpa mig? Ungefär så specifik jag kan vara, det var många år sedan jag såg det. Fadern min spelade det.

Får mig att tänka på Little Big Adventure alt. Little Big Adventure 2

Låter också lite som början av Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Länk till kommentar
Dela på andra sidor