Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden

Arman
 Share

Recommended Posts

Vad heter låten där de säger... "hep hep... hep hep..." ett par gånger och sen "when you're on a holiday... and you can't find a place to stay..."?

Och vad heter den där låten som rullar under reklamen för Runaway... på TV3? Jag vet att jag hört den förut, men att jag inte kommer på namnet gör mig galen...

Weezer - Island In The Sun

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vist heter det backtracking, det när man spelar upp låtar baklänges och söker efter dolda budskap? Sökt på google efter en sida med flera sådanna där låtarna finns att klicka på, normalt och backtracking - med förklaring till var det låter. Någon som vet om den sidan, eller någon annan liknande url? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vist heter det backtracking, det när man spelar upp låtar baklänges och söker efter dolda budskap? Sökt på google efter en sida med flera sådanna där låtarna finns att klicka på, normalt och backtracking - med förklaring till var det låter. Någon som vet om den sidan, eller någon annan liknande url? :)

Backmasking heter det väl?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade denna sida för några år sedan, rätt så fränt. :)

http://jeffmilner.com/backmasking.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter en låt som går så här typ... Dong Da Dong Dong Dong Dong. Dong da Dong Dong Dong Dong. Doooaa Dong Dong Dong Doooaa Dooouu Dong Dong Dong.

Ni som kollar på TV6 hör den på Blade-reklamen. Den finns också med på nåt soundtrack till europeiska versionen av spelet F1 2000 (Låten dyker upp i huvudmenyn i spelet).

Tacksam för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla ni som har Justin Timberlake's Future Sex / Love Sounds, titta hit!

Jag letar efter en Justin Timberlake låt (tror jag). Låt nummer 13 Pose har ett litet sound exakt 00:57. Den här soundet har Justin Timberlake använt i en av sina gamla låtar. Vilken låt har han använt den i?

EDIT: Låten heter Justin Timberlake - Like I Love You

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla ni som har Justin Timberlake's Future Sex / Love Sounds, titta hit!

Jag letar efter en Justin Timberlake låt (tror jag). Låt nummer 13 Pose har ett litet sound exakt 00:57. Den här soundet har Justin Timberlake använt i en av sina gamla låtar. Vilken låt har han använt den i?

Den har bara 12 låtar. :)

Albumet då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor