Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag söker efter en film jag haft inspelad och som jag kollade på någon gång som liten knalltatt. Minns inte mycket alls ifrån den mer än inledningen där två killar håller en man över ett broräcke samtidigt som mannens förtvivlade hustru springer fram och tillbaka (hm...?), efter det så följer en scen där en polis springer efter en knarklangare mitt inne i New York. Jag har funderat på om det kan vara New Jack City men jag vet inte alls, någon annan som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker en svensk typisk fjortis låt. Det är en kille som sjunger något om "Supa". Det är typ en låt som liknar Basshunter stilen/Do you wanna be my fjortisboy stilen.... :)

Jag tror att jag har hittat låten. Byz - Karatefylla

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El chombo - Chacarron macarron? :EDIT: Ah, trodde du sökte låten bara.. Vet inget om flashfilmen dock.

Förövrigt skulle jag också vilja ha ett namn, det är från ett barnprogram..

Det är en flicka som flyttar in i ett nytt hus, och på kvällarna försvinner leksaker från hennes rum och hon får reda på att det är ett monster på vinden.. Monstret är lila och det är en vanligt människa som har en dräkt på sig, alltså inga specialeffekter.. Notera även att detta programmet är ganska gammalt.. Väntar på svar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver mer åt en polare nu, det finns en låt som har spelats rätt så ofta på gymmet och han undrar vad den heter och vem som gör den, det är en dancelåt, han nämner en massa städer.

Typ; This is not Berlin, this is Paris (sen börjar "refrängen") this is Miami

Personligen tycker jag den suger men han gillar den så jag gör ett försök.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns en gång då jag var alldeles för trött, satt och kollade på nån riktigt dryg film. Önskar dock jag visste namnet, för av nån anledning tänker jag på scener ur filmen ibland.

Allt jag minns är att det var en kille som körde runt i en bil i typ texas. Sen kommer det en lastbil och kör om honom på något farligt sätt eller nå (minns inte riktigt). Därefter blir han jagad av lastbilen typ hela filmen. Han stannar också på någon restaurang och då får han plötsligt syn på lastbilen utanför. Han kan dock inte räkna ut vem som är föraren.

Minns inte alls hur filmen slutade, kan vara så att jag somnade. Hoppas någon av er kan påminna mig om vilken film jag yrar om...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker filmtitel!

Jag minns inte mycket av handlingen men jag kommer ihåg att det var en snubbe som hade nån säckliknande sak, och när han drog över den på någons ansikte utsattes denne för sin extremaste rädsla och värsta mardrömar. Har för mig det var någon som förhörde folk som använde den här jävla säcken. Minns att det var riktigt skrämmande, fast jag har ingen aning om det var 1 eller 10 år sen jag såg den!

Kommer ihåg den här biten så starkt och vill verkligen veta vilken film det är ifrån!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en film,

Here there be spoilers:

Komedi

Handlar om en man som kommer hem från jobbet (möjligtvis arbetade han på ett leksaksföretag) och hittar sin fru (ja, han tror det är hans fru iaf.) i sängen med en annan man.

I desperation tar han bilen (möjligtvis en mörkblå SUV) och kör iväg nånstans men blir jacked/rånad av en svart man, tillsammans åker de iväg ut i öknen (antagligen Nevada, Arizona-området), där olika saker händer, bl.a. blir de jagade av nån form av maffia/kriminella/motorcykelgäng (kommer inte ihåg så noga).

Mot slutet gör de inbrott på nåt museum/bank eller liknande och han (huvudrollsinnehavaren) tar av sig sin mask och säger nåt till en säkerhetskamera...

Till sist framkommer det att det inte var frun som knullade tidigare utan hennes syster och systerns man som var på besök och allt blir frid och fröjd igen and they lived happily ever after.

Slut!*

* a woman with the morals of a man

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en film,

Here there be spoilers:

Komedi

Handlar om en man som kommer hem från jobbet (möjligtvis arbetade han på ett leksaksföretag) och hittar sin fru (ja, han tror det är hans fru iaf.) i sängen med en annan man.

I desperation tar han bilen (möjligtvis en mörkblå SUV) och kör iväg nånstans men blir jacked/rånad av en svart man, tillsammans åker de iväg ut i öknen (antagligen Nevada, Arizona-området), där olika saker händer, bl.a. blir de jagade av nån form av maffia/kriminella/motorcykelgäng (kommer inte ihåg så noga).

Mot slutet gör de inbrott på nåt museum/bank eller liknande och han (huvudrollsinnehavaren) tar av sig sin mask och säger nåt till en säkerhetskamera...

Till sist framkommer det att det inte var frun som knullade tidigare utan hennes syster och systerns man som var på besök och allt blir frid och fröjd igen and they lived happily ever after.

Slut!*

* a woman with the morals of a man

Jag vet precis vilken film du menar, minns bara inte namnet!! Hrm, minns att Martin Lawrence spelar den svarta mannen som rånar bilen, sen ska dom råna den vita killens chef, som har skitmycket pengar. För han tror att det var honom som hans fru knullade med. Ska kolla upp det.

Edit: Nothing To Loose (1997) är namnet (Inget att förlora). Skitbra film enligt mig. IMDb

Tac: Tack!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker filmtitel!

Jag minns inte mycket av handlingen men jag kommer ihåg att det var en snubbe som hade nån säckliknande sak, och när han drog över den på någons ansikte utsattes denne för sin extremaste rädsla och värsta mardrömar. Har för mig det var någon som förhörde folk som använde den här jävla säcken. Minns att det var riktigt skrämmande, fast jag har ingen aning om det var 1 eller 10 år sen jag såg den!

Kommer ihåg den här biten så starkt och vill verkligen veta vilken film det är ifrån!!

Batman Begins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet precis vilken film du menar, minns bara inte namnet!! Hrm, minns att Martin Lawrence spelar den svarta mannen som rånar bilen, sen ska dom råna den vita killens chef, som har skitmycket pengar. För han tror att det var honom som hans fru knullade med. Ska kolla upp det.

Edit: Nothing To Loose (1997) är namnet (Inget att förlora). Skitbra film enligt mig. IMDb

Tac: Tack!

Yes den var det! Tusen tack! :rolleyes:

mkcookies_889387_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...