Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Det finns en liveinspelning med Elvis när han var tjock och knarkade, och påtänd under en konsert så börjar han skratta till körsångerskans stämma (grymt fult skratt) han som berättade om den sa också att de är en dålig ballad, nåja nån som vet vilken skiva och/eller låt?

Låten är "Are you lonesome tonight?".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker namnet på en pink floyd-låt. Jag har för mig att den börjar med att ett par stora klockor ringer, dom är i vilket fall med i låten.

Edit1: Det är inte Time jag är ute efter. Klockorna är snarare som kyrkklockor som slår.

Edit2: Hittade den, High hopes hette den =)

Edit3: http://www.youtube.com/watch?v=IqC2P4chhto

Videon är mäktig, låten också.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letar efter ett gammalt spel som jag tror (trodde) hette Desert Storm Command eller DSC. Det fanns flera grenar av olika speltyper, det var dels att man skulle försvara sin stad/bas från fallande bomber genom att skjuta sönder dem med missiler från marken. En annan gren var att folk dök upp i ett antal (6-8) fönster, så skulle man skjuta fiender och undvika gisslan. Har googlat och letat på abandonware-sidor efter Desert Storm Command och DSC, men det verkar inte heta så. Är det nån som vet vad spelet heter? Jag spelade det omkring 1994/1995, tror jag. :mellow:

Hoppas nån vet vilket det är, jag har tänkt på det här spelet jättelänge. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svt har en informations-spot på någon minut som oftast går på morgonen då de inte har så mycket annat. Där de informerar om tv-omläggningen, om att alla kommer stegvis bli tvungna att gå över till det digitala markbundna nätet.

I denna informations-spot så visas det gamla bilder från förr på människor som står vid sina tv-apparater samtidigt som det står lite om hur det ska gå till med den kommmande omläggningen...

Jag undrar vad musiken till denna informations-spot heter... Det är en basfiol i bakgrunden som håller takten och ett piano som spelar melodin... Väldigt avskalat och lugnt...

Nog för att det var länge sedan du frågade, och för att du kanske inte är någe aktiv här längre. Men jag har svaret nu! :)

Jag höll på och städade tidigare ikväll och drog då på skivan Jazz på Svenska med Jan Johansson för att ha något att lyssna på i bakrunden, och då visar det sig att första låten är den som SVT använde! Alltså heter låten Visa från Utanmyra med Jan Johansson. Hans kändaste låt är väl annars Berg-Kirstis polska (tolkning är väl ett bättre ord eftersom det är omarbetad folkmusik).

Undrade själv vad det var för låt och kom ihåg att någon frågade om den här, kunde aldrig riktigt släppa det, förren nu då när jag vet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...