Valle-Ball Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Det finns en liveinspelning med Elvis när han var tjock och knarkade, och påtänd under en konsert så börjar han skratta till körsångerskans stämma (grymt fult skratt) han som berättade om den sa också att de är en dålig ballad, nåja nån som vet vilken skiva och/eller låt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Det finns en liveinspelning med Elvis när han var tjock och knarkade, och påtänd under en konsert så börjar han skratta till körsångerskans stämma (grymt fult skratt) han som berättade om den sa också att de är en dålig ballad, nåja nån som vet vilken skiva och/eller låt? Låten är "Are you lonesome tonight?". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Söker ett bra program som döljer mitt IP, inte HideMyIP. Det kan få kosta en slant, om jag får det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 (redigerad) Jag söker ett program som kan spela in det som sker på skärmen. Jag vill helst att videon ska kunna sparas i högsta kvalite och det ska vara lätt att använda. Redigerad 28 april, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Hej... Idag söker jag ett gammalt SNES spel Spelet hette nånting med king arthur (har jag för mig) och var lemmings liknande. Du skaffade några svärdmän/bågskyttar/magiker i början och skulle eliminera olika fiender för varje bana. Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 (redigerad) Vad heter intro låten i Die Hard 3? edit: nvm, google är min vän. Redigerad 29 april, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Hej... Idag söker jag ett gammalt SNES spel Spelet hette nånting med king arthur (har jag för mig) och var lemmings liknande. Du skaffade några svärdmän/bågskyttar/magiker i början och skulle eliminera olika fiender för varje bana. Tacksam för svarKing Arthur & The Knights of Justice? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Någon som vet vart man kan se/få tag på McDonaldsreklamen som gick runt valborg för några år sedan? En bäbis sjunger "Vintern vaaarar uti mora fjälla(?)" Sjukt rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Låten är "Are you lonesome tonight?". JA, de var den, tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 King Arthur & The Knights of Justice? Nej det var tydligen inte det. Hmm....... Som jag nämde, det är ett Lemmings liknande spel. Och jag är väldigt osäker på om spelet har King Arthur med i titeln. Jag ska försöka komma på en bättre förklaring.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Jag undrar om det finns något namn på bilder som denna: Eller om det finns en speciell sida för det. Har sett rätt så många av dom på sistånde. Säg till om ni tycker att jag har valt fel tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 (redigerad) Någon som vet vart man kan se/få tag på McDonaldsreklamen som gick runt valborg för några år sedan? En bäbis sjunger "Vintern vaaarar uti mora fjälla(?)" Sjukt rolig. "Vintern raaasat ut bland våra fjällar" Skulle jag gissa på att den sjöng.. Redigerad 30 april, 2007 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 "Vintern raaasat ut bland våra fjälla" Skulle jag gissa på att den sjöng.. Mycket möjligt... Nåågon? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 (redigerad) Nån som vet vad låten heter som spelas? http://www.youtube.com/watch?v=fZfN6qHqbGc tycker mig ha hört den men kan inte komma på vad den heter kanske nån kan hjälpa till ljudet kanske inte är de bästa men men Redigerad 30 april, 2007 av Master_812 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Nån som vet vad låten heter som spelas? http://www.youtube.com/watch?v=fZfN6qHqbGc tycker mig ha hört den men kan inte komma på vad den heter kanske nån kan hjälpa till ljudet kanske inte är de bästa men men Lars Winnerbäck - Stockholms kyss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 30 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2007 Lars Winnerbäck - Stockholms kyss Hur fan kunde ja missa det har ju spelat den flera gånger jaja tack iaf så dumt de kan bli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 (redigerad) Jag söker namnet på en pink floyd-låt. Jag har för mig att den börjar med att ett par stora klockor ringer, dom är i vilket fall med i låten. Edit1: Det är inte Time jag är ute efter. Klockorna är snarare som kyrkklockor som slår. Edit2: Hittade den, High hopes hette den =) Edit3: http://www.youtube.com/watch?v=IqC2P4chhto Videon är mäktig, låten också. Redigerad 1 maj, 2007 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Jag letar efter ett gammalt spel som jag tror (trodde) hette Desert Storm Command eller DSC. Det fanns flera grenar av olika speltyper, det var dels att man skulle försvara sin stad/bas från fallande bomber genom att skjuta sönder dem med missiler från marken. En annan gren var att folk dök upp i ett antal (6-8) fönster, så skulle man skjuta fiender och undvika gisslan. Har googlat och letat på abandonware-sidor efter Desert Storm Command och DSC, men det verkar inte heta så. Är det nån som vet vad spelet heter? Jag spelade det omkring 1994/1995, tror jag. Hoppas nån vet vilket det är, jag har tänkt på det här spelet jättelänge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Svt har en informations-spot på någon minut som oftast går på morgonen då de inte har så mycket annat. Där de informerar om tv-omläggningen, om att alla kommer stegvis bli tvungna att gå över till det digitala markbundna nätet. I denna informations-spot så visas det gamla bilder från förr på människor som står vid sina tv-apparater samtidigt som det står lite om hur det ska gå till med den kommmande omläggningen... Jag undrar vad musiken till denna informations-spot heter... Det är en basfiol i bakgrunden som håller takten och ett piano som spelar melodin... Väldigt avskalat och lugnt... Nog för att det var länge sedan du frågade, och för att du kanske inte är någe aktiv här längre. Men jag har svaret nu! Jag höll på och städade tidigare ikväll och drog då på skivan Jazz på Svenska med Jan Johansson för att ha något att lyssna på i bakrunden, och då visar det sig att första låten är den som SVT använde! Alltså heter låten Visa från Utanmyra med Jan Johansson. Hans kändaste låt är väl annars Berg-Kirstis polska (tolkning är väl ett bättre ord eftersom det är omarbetad folkmusik). Undrade själv vad det var för låt och kom ihåg att någon frågade om den här, kunde aldrig riktigt släppa det, förren nu då när jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Nån som vet vart man kan få tag i Don Henley Boys of summer. Asså hur man kan få tag i det hur man spelar på gitarr?. har googlat men hittar inge. Hittar bara hur man spelar refrängen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts