Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

kanske dumt att fråga här... någon som kan tippsa om en låt som går i bluestolva? :rolleyes:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluestolva

Vi hade en Cornelius Vrejswik(stavning) låt som gick med nådon båt.

Den sa vår lärare (tror jag han sa) att det gick some en typisk bluestolva.

The 12-bar blues chord progression is the basis of thousands of songs, not only formally identified blues songs such as "St. Louis Blues" and "Shake, Rattle and Roll" and "Hound Dog", but also gospel songs, such as "I'm So Glad (Jesus Lifted Me)", jazz classics like "Flying Home" and "Night Train", pop songs, including Glenn Miller's "In the Mood", Top 40 hits like Fabian's "Turn Me Loose", "At the Hop" by Danny and the Juniors, and the "Theme from Batman". The vast majority of boogie woogie compositions are 12-bar blues, as are many instrumentals, such as "Rumble" and "Honky Tonk".

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade en Cornelius Vrejswik(stavning) låt som gick med nådon båt.

Den sa vår lärare (tror jag han sa) att det gick some en typisk bluestolva.

The 12-bar blues chord progression is the basis of thousands of songs, not only formally identified blues songs such as "St. Louis Blues" and "Shake, Rattle and Roll" and "Hound Dog", but also gospel songs, such as "I'm So Glad (Jesus Lifted Me)", jazz classics like "Flying Home" and "Night Train", pop songs, including Glenn Miller's "In the Mood", Top 40 hits like Fabian's "Turn Me Loose", "At the Hop" by Danny and the Juniors, and the "Theme from Batman". The vast majority of boogie woogie compositions are 12-bar blues, as are many instrumentals, such as "Rumble" and "Honky Tonk".

Tack. :D

Tux, sådant brukar väl stå i credits? Skulle hjälpa dig om jag hade haft spelet installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. (w00t)

Tux, sådant brukar väl stå i credits? Skulle hjälpa dig om jag hade haft spelet installerat.

Hmm.. ska ta en titt i Credits. Jag återkommer.

EDIT: Det verkar som om all musik i Battlefront II är från filmen. Om jag bara kunde hitta den där låten jag söker och spela in den från spelet så att ni kunde få höra den. :D

EDIT2: Jaa! Jag hittade låten :wub: . Padme's Ruminations heter den!. Prov lyssna här!

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker namnet till en Dancehall låt som tydligen ska vara rätt populär nu. Jag hörde den på radio idag, artisten hette Million nånting, jag kommer inte ihåg hela namnet. Någon som vet vilken jag tänker på?

Million Stylez - Miss Fatty. "Miss fatty fatty you're a murdah! Di way ya twist na turnah, gal your a burnah, hottah than lava yo." Samma riddim som Baby Cham - Ghetto Story.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...