Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

En lite annorlunda fråga, kanske...

...men vet någon vad den lite äldre Kalle Anka serien, den är skriven av Carl Barks, där dom hittar Korsriddarnas skatt heter?

Är det delen när dom åker till Joakims hemtrakt och hittar skatten i hans fars borg eller är det när dom letar efter de vises sten?

Tror den heter Korsriddarnas skatt eller nåt sånt kan leta när jag kmr hem :P

Läste nu att det var den när dom hittar skatten :teehee: ska leta när jag kmr hem

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det delen när dom åker till Joakims hemtrakt och hittar skatten i hans fars borg eller är det när dom letar efter de vises sten?

Tror den heter Korsriddarnas skatt eller nåt sånt kan leta när jag kmr hem :P

Läste nu att det var den när dom hittar skatten :teehee: ska leta när jag kmr hem

Jag tror det är det första du är inne på, att dom åker hem till Joakims hemtrakt eller liknande.

Skulle vara riktigt snällt om du kom på vad det var den hette. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är det första du är inne på, att dom åker hem till Joakims hemtrakt eller liknande.

Skulle vara riktigt snällt om du kom på vad det var den hette. :teehee:

ÅH, jag minns den! Den hade två namn alltså. såhär "Hem till *något* eller hur bla bla *något*" om du fattar. Tror den kan ha hetat nåt.. "Brev hemifrån"? Mwen jag tänker på en Don Rosa serie tror jag.. Skatten är under golvet i sista rummet när de har gått genom fängelsehålorna? :P de måste höja och sänka rustningarnas armar för att en stenorm i taket ska åka ner och krossa golvet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅH, jag minns den! Den hade två namn alltså. såhär "Hem till *något* eller hur bla bla *något*" om du fattar. Tror den kan ha hetat nåt.. "Brev hemifrån"? Mwen jag tänker på en Don Rosa serie tror jag.. Skatten är under golvet i sista rummet när de har gått genom fängelsehålorna? B) de måste höja och sänka rustningarnas armar för att en stenorm i taket ska åka ner och krossa golvet?

Haha, jadu, jag vet inte själv. För jag fick reda på den serien utav en kompis som sa att han hade läst den, och han bladdrade på om någonting med att dom var hem till Farbror Joakims hemland eller nått sånt, och sen var det någonting med korsriddarna... ;)

Så jag själv vet inte vad den handlade om, men jag vart bara grymt sugen på att läsa den när jag fått höra vad den handlade om. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...