Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag söker ett program som liknar Macromedia Director MX. Vill göra lite enkla interaktiva spel där man själv får välja vad som ska hända med hjälp av knappar.

Tänk er följande scenario: Ni går på en gångväg i skogen, ni ser en man ligga i diket. Vad gör ni? Ringer polisen, stannar och hjälper honom, går vidare och låtsas som att det regnar.

Sådana enkla saker kan man göra på ett enkelt sätt i Director, finns det något liknande? Jag laddade hem en ny version av Director, men det skiljer sig ganska mycket från den versionen av Director vi använder på skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte precis samma sak när jag hörde den.

Men nu kommer jag inte ens ihåg hur hans låt gick... ^_^

"Ye we brake up a little bit - Make up a little bit - Shape up a little bit - Try some harder. Thats just a part of it, its all for a little bit of love"

Men det är ju lixom musiken och hur han sjunger som är likt. Inte texten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ni :mellow: jag söker en zombie film som min bror pratade om. Har inte värst mycket info om filmen men.. Enligt min bror ska filmen handla om en kille som rammlar ut från ett stup och överlever, tror det var något med att hans hjärna rammlar ur och han sätter tillbaka den med ett skärp. Sen så ska han även skjuta en ko med ett raketgevär. Filmen ska vara väldigt låg budget tror jag att han sa.

Ja det är inte mycket att gå på men, men om någon känner igen något av detta så får ni gärna säga till smile.gif även tips om vart den finns att köpa.

Tackar wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ni :mellow: jag söker en zombie film som min bror pratade om. Har inte värst mycket info om filmen men.. Enligt min bror ska filmen handla om en kille som rammlar ut från ett stup och överlever, tror det var något med att hans hjärna rammlar ur och han sätter tillbaka den med ett skärp. Sen så ska han även skjuta en ko med ett raketgevär. Filmen ska vara väldigt låg budget tror jag att han sa.

Ja det är inte mycket att gå på men, men om någon känner igen något av detta så får ni gärna säga till smile.gif även tips om vart den finns att köpa.

Tackar wink.gif

Bad Taste, gammal hederlig lågbudget-splatter med Peter Jackson som regissör :]

Den finns säkert hos större webb-återförsäljare.

Själv söker jag en låt, den som spelas i VISA-reklamen som går på tv just nu. Nån som har en aning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolarbete på gång, jag ska göra ett eget DVD omslag till Borat, med egna bilder men samma design.

Problemet är att ikonerna som sitter runt rutan där det står "contains scenes of nudity etc" på baksidan har jag lite svårt att hitta, iaf vissa av dom.

Nån som vet vars man kan få tag i dessa ikoner?

- 2 Pal (Överst på den lodräta raden)

- Anamorphic Widescreen (Andra överst på den lodräta raden)

- Fact (Andra från vänster på den vågräta raden)

- CP Copyrights (Fjärde från vänster på den vågräta raden)

- 15 års åldersgräns märket

Skulle uppskatta om nån kunde hitta dom, en kaka och en puss till den som lyckas hitta dom.

Btw, ikoner som liknar den går bra också. :)

post-8856-1172583539_thumb.jpg

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skolarbete på gång, jag ska göra ett eget DVD omslag till Borat, med egna bilder men samma design.

Problemet är att ikonerna som sitter runt rutan där det står "contains scenes of nudity etc" på baksidan har jag lite svårt att hitta, iaf vissa av dom.

Nån som vet vars man kan få tag i dessa ikoner?

- 2 Pal (Överst på den lodräta raden)

- Anamorphic Widescreen (Andra överst på den lodräta raden)

- Fact (Andra från vänster på den vågräta raden)

- CP Copyrights (Fjärde från vänster på den vågräta raden)

- 15 års åldersgräns märket

Skulle uppskatta om nån kunde hitta dom, en kaka och en puss till den som lyckas hitta dom.

Btw, ikoner som liknar den går bra också. :P

Klipp ut dom i Photoshop? :)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...