Jump to content

Jag söker namnet till ... -tråden


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag är lika lat som alltid så jag frågar här.

Förut hittade jag en sida där man kunde göra egna gamer tryck på tex en T-shirt. Min kompis fyller snart år och jag skulle vilja ge han en Gamer tröja, nån som vet vad jag menar :D ?

Återkmr med en edit om jag hittar först :ermm:

Gör om min fråga, nån som vet sidor som säljer Gamer kläder?

Hitils har jag sett några kläder på webhallen och på maxfps

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är en fysisk affär?

En riktig affär med dörrar och anställda. Läskigt, om man är agorafob! :ermm:

Jag har två svåra frågor, båda gäller franska barn-kortfilmer.

"Potät i grönsakslandet" är en gullig, faktiskt riktigt fin kortfilm. Den är fransk, och den är tecknad. Den handlar om en liten potatis vid namn Potät som lever med sina vänner (grönsaker) i grönsakslandet. Alla blir glada när trädgårdsmästaren kommer och plockar de finaste grönsakerna, och lägger ner dem i en korg. Bara Potät misstänker att det är nåt fuffens, eftersom de aldrig kommer tillbaka. En dag glömmer trädgårdsmästaren att stänga grinden ordentligt, och Potät blir otroligt fascinerad över hur stor världen (trädgården och huset) är. Han möter många egendomliga karaktärer på sin resa in i huset, bland annat Sten (eller nåt) som får Potät att lugna ner sig genom att säga att Sten levt i miljarder år, och att han fortfarande är vid liv. "Pad du Panique" (stavning?) är en fras de säger ofta. Efter mycket om och men kommer Potät fram till labbet, där trädgårdsmästaren fullföljt sin galna plan: Han har sytt ihop alla grönsaker till en ultimat grönsak vid namn Soppa! Nu tänker Potät, Soppa och de andra stoppa den galne trädgårdsmästaren från denna galna plan, och till slut, jag minns inte hur, lyckas de stoppa honom och allt blir frid och fröjd. En vacker film, och nu behöver jag det franska/engelska namnet till "Potät i grönsakslandet"!! Om jag inte "hittar" den, ska jag kontakta SVT och skämma ut mig?

Nummer två: Jag har inget namn på den här, men den är också fransk och tecknad. De pratar inte så mycket i filmen, men den franska dragspelsmusiken var fin. Den påminner om temat till "Kan du vissla, Johanna". Hursomhelst, jag såg den på teve omkring jul/nyår för omkring fem år sedan, kanske 2001. Den handlade om en gammal gubbe, en gammal dam och en yngre (50) man som alla deltar i ett svartsjukedrama, kan man säga. Gubben går dagligen till parken och matar sparvarna, och damen sitter på en bänk bredvid. Gubben är blyg, men uppenbart störtkär i tanten. Dagarna går utan att han vågar göra några större närmanden, men när han väl lyckats bli uppmärksammad av henne på riktigt så dyker den yngre mannen upp. Han börjar också gå till parken varje dag, och givetvis får han alla sparvar till sig, varefter damens uppmärksamhet totalt försvinner från gubben. Tiden går och snart förlovar sig damen och mannen, och gubben blir sjukligt sorglig. Han blir snurrig (här börjar filmen bli svårförstådd) och vaknar nästa dag som en tvåmeters sparv. Han går till parken som vanligt, men damen blir bara rädd, och han blir ännu mer bortglömd. Nu minns jag inte så mycket mer, men jag tror de blev ihop på nåt sätt eftersom damen också blev fågel, eller hur det var. Hursomhelst, alla tips är välkomna. Jag vill främst hitta den pga musiken, den var fantastiskt vacker. Sorglig, vacker och melankoliskt glad på nåt sätt. Jag vet inte hur jag ska beskriva den rent musikaliskt mer än att det var franskt dragspel i hela filmen igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag söker en låt. Jag kollade nyss på Invasion och hörde nån låt som dom sjöng nånting med Rider of the stone eller Rolling of the stone. Nån som vet vad den heter eller vad jag syftar på?. Skulle vara jäklig tacksam för svar

PS. Jag har googlat men hittar bara annat skit. Det ska vara en lugn röst i hela låten typ i början. Ska nästan låta som en gammal gubbe lite svårt att beskriva. Men det ska ej vara nå rock eller nåtsånt. Det ska vara nåt med lung röst ska man höra typ. Om ni fattar vad jag menar

Redigerad av Darkwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter låten i den här?

Heeere

Har för mig att det var Thomas Rusiak eller Tebbybears Sthlm som gjorde den låten, eller så gjorde dom dne tillsammans. Kommer inte på vad låten heter, kommer ihåg snart.

Juste. Teddybears Sthlm gjorde den här låten och den hette "Punkrocker". Dom har även gjort låten med Thomas Rusiak och då hette den "Hiphopper", samma låt fast annan text. Så någon av dom låtarna är det.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...