Jesper Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Jag håller på och bygger en svävare men jag undrar hur kjolen "luftkudden" ska se ut för att ge bäst effekt. någon som skulle kunna göra en liten beskrivning eller bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Av vadå? Hur gör du? Berätta lite om bygget, några bilder kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 20 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Det är en prototyp så den är ganska enkel. men stommen är av frigolit ja och så är det en dator fläkt som ska fylla kudden som jag behöver hjälp med. sen vet jag inte riktigt ännu vad som ska användas för att driva den framåt. och om den här modellen blir bra så kanske man gör en riktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) En stor riktig svävare med propellarar och styrmakanism?... Eller är det en liten modell bara? Okej, (jag frågade samtidigt som du svarde ) Redigerad 20 maj, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Det är en prototyp så den är ganska enkel. men stommen är av frigolit ja och så är det en dator fläkt som ska fylla kudden som jag behöver hjälp med. sen vet jag inte riktigt ännu vad som ska användas för att driva den framåt. och om den här modellen blir bra så kanske man gör en riktig. Lite fundersam över om en datorfläkt pallar att fylla kudden med luft, men du har säkert tänkt ut det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 20 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Inte riktigt en dator fläkt men samma modell på fläkten. modellen är ganska liten. Men den som jag kanske ska göra om den här lyckas är en riktig. och den ska drivas med gräsklippar motor. och de vet jag fungerar sett på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 20 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) Typ så här Redigerad 20 maj, 2005 av Jesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Typ så här Öhh... men.. iaf... Good Luck Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Du vet ju hur en svävare ser ut. Den kudddesignen är nog den mest optimala hitils. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Hur stor är den? Tillräckligt stor att man kan sitta på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Skicka en bild för h*lvete!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) Ja *edit* är jätte nyfiken Redigerad 20 maj, 2005 av thegtafreak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 21 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Den jag håller på med ny är liten. Men sen har jag ritning på en mellan stor som man kan sitta på och en stor som man kan åka runt med. men till den mellan stora som är ganska lätt å bygga behövs typ tre damsugar motorer eller en lövblås å det har jag inte. en bild på den lilla kanske kommer senare under dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Jag har haft en Radostyrd svävare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Bilder så fort den e klar.. om du nu gör klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Jag byggde en svävare en gång.. En flygplansmotor (till modellflygplan ) och lego.. den lyfte nån cm ovanför marken, sen lossna motorn och flög runt i rummet Kan säga att gör ont att bli träffad av den på armen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 (redigerad) Jag byggde en svävare en gång.. En flygplansmotor (till modellflygplan ) och lego.. den lyfte nån cm ovanför marken, sen lossna motorn och flög runt i rummet Kan säga att gör ont att bli träffad av den på armen Låter som ett roligt projekt Ahh...,, har inte ens försökt.... Kanske ska börja leta i garafet efter delar Edit:Garaget ska det stå inte garafet Redigerad 21 maj, 2005 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Min svävare är full av ålar... ...hehe =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 21 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 (redigerad) Jo visst gör det ont. men jag blev träffad i ansiktet av propellern. här kommer en bild. edit kan kanske lägga in en film sen när bateriet är färdigt laddat. Redigerad 21 maj, 2005 av Jesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 (redigerad) Hehe.. Fin Funkar den? EdiT: Innan jag "byggde" min svävare så gjorde jag en typ.. vad heter dom.. sån båt med propeller där bak som man brukar köra med i träsk Funkade perfekt på is/snö, kunde dock inte inte testa på vatten för den gick sönder innan vintern to slut.. Redigerad 21 maj, 2005 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts