Jump to content

Svävare

Jesper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är en prototyp så den är ganska enkel. men stommen är av frigolit ja och så är det en dator fläkt som ska fylla kudden som jag behöver hjälp med. sen vet jag inte riktigt ännu vad som ska användas för att driva den framåt.

och om den här modellen blir bra så kanske man gör en riktig. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en prototyp så den är ganska enkel. men stommen är av frigolit ja och så är det en dator fläkt som ska fylla kudden som jag behöver hjälp med. sen vet jag inte riktigt ännu vad som ska användas för att driva den framåt.

och om den här modellen blir bra så kanske man gör en riktig. >_<

Lite fundersam över om en datorfläkt pallar att fylla kudden med luft, men du har säkert tänkt ut det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den jag håller på med ny är liten.

Men sen har jag ritning på en mellan stor som man kan sitta på och en stor som man kan åka runt med. men till den mellan stora som är ganska lätt å bygga behövs typ tre damsugar motorer eller en lövblås å det har jag inte. en bild på den lilla kanske kommer senare under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag byggde en svävare en gång..

En flygplansmotor (till modellflygplan ;)) och lego.. den lyfte nån cm ovanför marken, sen lossna motorn och flög runt i rummet  ;P

Kan säga att gör ont att bli träffad av den på armen  ;)

Låter som ett roligt projekt :P

Ahh...,, har inte ens försökt....

Kanske ska börja leta i garafet efter delar :P:P

Edit:Garaget ska det stå inte garafet

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe.. Fin :ermm:

Funkar den? (w00t)

EdiT: Innan jag "byggde" min svävare så gjorde jag en typ.. vad heter dom.. sån båt med propeller där bak som man brukar köra med i träsk B)

Funkade perfekt på is/snö, kunde dock inte inte testa på vatten för den gick sönder innan vintern to slut.. :lol:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor