Jump to content

Dyrka upp lås!

DaeR
 Share

Recommended Posts

Tjenare!

Jo det är såhär att jag och min familj skulle ut till våran sommarstuga för att spendera helgen i. Men när vi kommer dit så ser vi att det hänger ett stort lås där och det finns inget annat sätt att ta sig in i stugan förutom att dyrka upp låset. Så nu undrar jag om någon av er vet hur man kan på ett enkelt och smidigt sätt dyrka eller få upp låset. Är i behov av snabb hjälp så jag undarber mig massor av konstiga kommentarer.

MVH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vanliga är väl att det är två punkter som behöver tryckas in samtidigt som man vrider om så att det öppnas. Eller hur var det nu? Bahh...

Edit: Punkterna trycks in med hårnål eller liknande samtidigt som man vrider om låste med tex en skruvmejsel.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, men är det verkligen så smart att ge massa tips om sådant i ett öppet forum som detta?

Kan ju faktiskt hända att fel personer får tag i tipsen och använder de på fel sätt.

Om hur man dyrkar upp lås är det nog ingen problem att hitta info på nätet för den som behöver det.

OT: Hur stort är låset?

går det inte att såga eller nåt

annars riv upp dörren ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tappat bort nyckeln? Eller har någon annan satt upp ett hänglås på er stuga?

Det finns massor av sidor på nätet om hur man dyrkar upp lås, till exempel denna, men gör inget olagligt nu bara.

Nej alltså nån jävel har satt ett lås på den. Men tack för sidan ska kolla in den ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vanliga är väl att det är två punkter som behöver tryckas in samtidigt som man vrider om så att det öppnas. Eller hur var det nu? Bahh...

Edit: Punkterna trycks in med hårnål eller liknande samtidigt som man vrider om låste med tex en skruvmejsel.

Lätt förklarat så ska cylindern pressas inåt så att piggarna fastnar i rätt läge när man trycker upp dom.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta och gör så här... :huh:

GÅ till Usa och fråga efter en Atombomb... De kommer naturligtvis säga nej... Men det är därför du ska ta med dig ett gevär... Så att du kan råna usa på en atombomb... -_-

Sedan lägger du atombomben vid låsen, och slår på atombomben..

Wiolla :P

Nu är låset UT RADERAT :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta och gör så här... :huh:

GÅ till Usa och fråga efter en Atombomb... De kommer naturligtvis säga nej... Men det är därför du ska ta med dig ett gevär... Så att du kan råna usa på en atombomb... -_-

Sedan lägger du atombomben vid låsen, och slår på atombomben..

Wiolla :P

Nu är låset UT RADERAT :lol:

Jag tror det är billigare å knäppa av låset.

Och skulle det där vara roligt?..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor