Hultenius Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Hur ofta är det vi uppdaterar? EDIT: ... och är det inte ett skript som man "bara" lägger till... Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden. Hur gör man när man översätter då? Vet man det kanske man kan göra det själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Då får man inte registrera sig. §1.4 - Alla som är under 13 år gamla får inte lämna någon indata på forumet. Undantag för de som registrerade sig innan den 1:a februari 2004. Vad menas med denna regel dåra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Vad menas med denna regel dåra? Man får inte bli medlem om man är under 13 år. Men om man registrerade sig före den 1:a februari 2004 får man stanna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden. Jag översätter gärna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Det är inte alls svårt för dom som är under 13 år att regga sig egentligen...Jag gjorde det (Fyller 13 idag) med hjälp av en personnummer-generator som finns lite här o där på Internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 22 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Jag översätter gärna... Ja, jag kan också tänka mig att göra det. Jag har ändå inget liv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Jag kollade in textfilerna för nuvarande forum (IPB 1.3). Det är ca 2500 rader text vi pratar om. Många av dessa rader är vanliga returtecken men ändå, det är MYCKET text vi pratar om och jag kräver korrekta översättningar. Räkna sedan med att IPB2 säkert har många fler rader text... Sen så måste ni lova att ni tar hand om IPB 3 också. Hörde nämligen att den versionen är påväg (efter IPB 2.1 som bara den innehåller en hel del ny text). Det är mycket arbete och inget man gör över en helg precis. Även om ni var jättesnälla och översatte hela IPB2 så skulle jag troligtvis ändå inte installera det eftersom jag tänker långsiktigt. Svensk text sätter helt klart käppar i hjulet och jag anser inte att det är värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2005 Jag kollade in textfilerna för nuvarande forum (IPB 1.3). Det är ca 2500 rader text vi pratar om. Många av dessa rader är vanliga returtecken men ändå, det är MYCKET text vi pratar om och jag kräver korrekta översättningar. Räkna sedan med att IPB2 säkert har många fler rader text... Sen så måste ni lova att ni tar hand om IPB 3 också. Hörde nämligen att den versionen är påväg (efter IPB 2.1 som bara den innehåller en hel del ny text). Det är mycket arbete och inget man gör över en helg precis. Även om ni var jättesnälla och översatte hela IPB2 så skulle jag troligtvis ändå inte installera det eftersom jag tänker långsiktigt. Svensk text sätter helt klart käppar i hjulet och jag anser inte att det är värt. Lägg ut koden, då. Inser vi att det är för jobbigt så är det inget mer med det, annars kan det ju vara en kul grej i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sweeman Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Det kanske jobbigaste om forumet skulle översättas till svenska är alla uppdateringar. Låt säga att vi har version 1.3.1 installerat och med svensk text, och så kommer 1.3.2 med en massa nya funktioner, buggfixar, mindre strukturändringar och mindre säkerhetsfixar. Vi skulle inte kunna uppgradera, inte förens någon hade översatt allt nytt till svenska. Samma sak gäller nya skins och features. Vi blir låsta och förväntar oss att någon annan ska göra jobbet åt oss, något som inte går att lita på i längden. Bättre att hålla sig till standarden och slippa alla dessa problem. Jag tror alla mår bra av en dos engelska Jo jag tycker dt int e jobbigt alls med engelskan men dt e int direkt svårt att byta språk på knapparna dt e ju bara gå in på "images" llr nu vad dt e i admin cp och göra nya bilder med GTA fonten sen spara dem lägg upp dem på imagshack å lägg länken där den ska va... dessutom borde ni skaffa ett skin som passar GTA mer istället för att ha den tråkiga default färgerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jo jag tycker dt int e jobbigt alls med engelskan men dt e int direkt svårt att byta språk på knapparna dt e ju bara gå in på "images" llr nu vad dt e i admin cp och göra nya bilder med GTA fonten sen spara dem lägg upp dem på imagshack å lägg länken där den ska va... dessutom borde ni skaffa ett skin som passar GTA mer istället för att ha den tråkiga default färgerna Så han ska lägga ut knapparna på Imageshack när han har en egen server? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sweeman Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Han kan göra hur fan han vill med dt tar mindre plats om han lägger upp på imagshack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts