Jump to content

Matte B

The Dude
 Share

Recommended Posts

Jag går Sam så själv har man vart på tipspromenad i Haga parken, riktigt tungt :P ...

Mina kompisar sa att det var halvsvårt... Själv har man just klarat av Matte A ;) fan va segt vi går fram... det borde finnas någon mellanting mellan sam och natur där man läste snabbare än sam men långsammare än natur det skulle jag tycka om... :)

Jag skulle nog ha löst det på ditt sätt Dude...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här gjorde jag:

Jag kan inte se något fel i det. Jag skrev självklart lite anteckningar också, men de kommer jag inte ihåg.

Gjorde exakt så jag också. Den ända jag inte svarade på var 14 d. Den när man skulle skriva funktionen till andra grafen, den med hundgården. Men jag får väl skylla på att jag är 89a. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde exakt så jag också. Den ända jag inte svarade på var 14 d. Den när man skulle skriva funktionen till andra grafen, den med hundgården. Men jag får väl skylla på att jag är 89a. ;)

Härligt att någon gjorde lika som mig :)

På 14 d. fick jag iaf denna ekvation.

y = -x²+40x

Den absolut sista uppgiften och punkten, vad skrev ni där?

Själv skrev jag:

y = (x-1)/(n-1)

y = antal figurer

x = antal stickor

n = antal hörn

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAg ska göra Nationellt prov i Matte D imorn, men du skulle i alla fall ha använd randvilnkelsatsen... ;)

Jag tänker låna denna tråd lite och fråga om det är någon som vet om man behöver kunna Newton-Rapsons metod att berökna intergraler i ett Intervall till NP Matte D?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag änvände x som antalet stickor och y som antalet figurer.

Borde du inte sätta "x =..." isf? Det var väl antalet figurer man skulle kunna räkna ut genom antalet hörn och stickor?

Nej man skulle bara hitta ett samband mellan antalet stickor och antalet figurer i en n-hörning. spelar inegen större roll. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor