The Dude Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Till alla er som skrev provet idag. På M-uppgiften när man skulle bevisa att den stora vinkeln är dubbelt så stor de små. Måste man använda randvinkelsatsen eller kan man göra som jag gjorde? Hur gick det föresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Hm, jag skrev bara att om man vänder båda b så deras vertikala sidor står mot varandra och sedan vänder man allt upp och ner så passar skiten in Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 (redigerad) Det är helt galet vilken tid det tog. Jag satt i 4 timmar som var max och hann ändå inte med alla uppgifter :S Man kan ju göra såhär också (enlikt randvinkelsatsen): Redigerad 19 maj, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 (redigerad) Blir ju (90-x) + (90-x) + v = 180 eller 180 -2x +v = 180 eller -2x +v = 0 eller v = 2x Så gjorde jag iaf. Ska ha brandmansprov nu, fröklarar senare. Redigerad 19 maj, 2005 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jag skrev att de var alternatvinklar Frågade läraren efteråt om hur det lilla kunde vara en m-fråga. "alla ser det inte med en gång". Jag störde mig på tv-frågan... fattar inte vad jag höll på med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Vad tyckte ni om provet? Själv tycker jag att det var lätt och det gick faktiskt riktigt bra. Vi kan ju lägga upp våra resultat här senare då vi fått dem. Vore kul att jämföra... Jag kanske kommer med mitt svar ang. M-frågan senare, har inte tid nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jag går Sam så själv har man vart på tipspromenad i Haga parken, riktigt tungt ... Mina kompisar sa att det var halvsvårt... Själv har man just klarat av Matte A fan va segt vi går fram... det borde finnas någon mellanting mellan sam och natur där man läste snabbare än sam men långsammare än natur det skulle jag tycka om... Jag skulle nog ha löst det på ditt sätt Dude... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Så här gjorde jag: http://img289.echo.cx/img289/5914/lsningpmuppgiften0ra.jpg Jag kan inte se något fel i det. Jag skrev självklart lite anteckningar också, men de kommer jag inte ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Så här gjorde jag: http://img289.echo.cx/img289/5914/lsningpmuppgiften0ra.jpg Jag kan inte se något fel i det. Jag skrev självklart lite anteckningar också, men de kommer jag inte ihåg. Gjorde exakt så jag också. Den ända jag inte svarade på var 14 d. Den när man skulle skriva funktionen till andra grafen, den med hundgården. Men jag får väl skylla på att jag är 89a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 (redigerad) Gjorde exakt så jag också. Den ända jag inte svarade på var 14 d. Den när man skulle skriva funktionen till andra grafen, den med hundgården. Men jag får väl skylla på att jag är 89a. Härligt att någon gjorde lika som mig På 14 d. fick jag iaf denna ekvation. y = -x²+40x Den absolut sista uppgiften och punkten, vad skrev ni där? Själv skrev jag: y = (x-1)/(n-1) y = antal figurer x = antal stickor n = antal hörn Redigerad 19 maj, 2005 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 JAg ska göra Nationellt prov i Matte D imorn, men du skulle i alla fall ha använd randvilnkelsatsen... Jag tänker låna denna tråd lite och fråga om det är någon som vet om man behöver kunna Newton-Rapsons metod att berökna intergraler i ett Intervall till NP Matte D? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Härligt att någon gjorde lika som mig På 14 d. fick jag iaf denna ekvation. y = -x²+40x Den absolut sista uppgiften och punkten, vad skrev ni där? Själv skrev jag: y = (x-1)/(n-1) Jag fick: y = (n-1)x +1 y= antal stickoer n = antal hörn x = antalet figurer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Kan får gymnasieångest när man ser sånna där uppgifter, ändå har jag VG i matte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jag fick: y = (n-1)x +1 y= antal stickoer n = antal hörn x = antalet figurer Jag änvände x som antalet stickor och y som antalet figurer. Borde du inte sätta "x =..." isf? Det var väl antalet figurer man skulle kunna räkna ut genom antalet hörn och stickor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jag änvände x som antalet stickor och y som antalet figurer. Borde du inte sätta "x =..." isf? Det var väl antalet figurer man skulle kunna räkna ut genom antalet hörn och stickor? Nej man skulle bara hitta ett samband mellan antalet stickor och antalet figurer i en n-hörning. spelar inegen större roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Tror jag tabbade mig på sista. Räknade aldrig med hörn, utan bara stickor och n-hörningar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 (redigerad) Nej man skulle bara hitta ett samband mellan antalet stickor och antalet figurer i en n-hörning. spelar inegen större roll. Jo, jag vet. Därför bör både du och jag ha rätt, eftersom båda stämmer. @ Everest: n-hörningar är ju antal hörn... Redigerad 19 maj, 2005 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Har man det där när man går i gymnasiet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Har man det där när man går i gymnasiet eller? Japp, precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jo, jag vet. Därför bör både du och jag ha rätt, eftersom båda stämmer. @ Everest: n-hörningar är ju antal hörn... Nä men jag menade antal kvadrader. De skriver n-hörning istället för fyrhörning i det här fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.