Jump to content

Star Wars Episode III *Spoilervarning!*

stalker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska lätt dra och se filmen igen i helgen. Kunde inte sova efter jag hade kommit hem. Låg bara och tänkte på filmen.

Man har liksom fått reda på alla svar och hur allt gick till nu vilket känns asgött!

Kan också erkänna att jag blev lite tårögd när Padmé kom med skeppet till Anakin och började gråta.

- "Anakin youre breaking my heart!"

Man la också märka till när Padmé, precis innan hon dör, säger "There's goodness inside him" för det är ju det som kommer tillbaka i 6:an. Men jag stör mig på att hon måste dö! *SaDfAcE* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har några frågor:

1. Hur kunde Sith Lorden kontrolera klonerna att döda jedi riddarna igentligen?

2. Är det klonerna som blir Troopers sen i de gammla filmerna eller fixar Imperiet nya gubbar?

Han tar ju kontroll över republiken. Klonerna = republikanska armén.

Vad ska man säga, dom odlar väl nya kloner. Det är en utveckling av samma rustning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa filmen helt Klart! :lol:

Den var så himla bra!!

Och så får man den där "orginal känslan" i slutet av filmen när man ser döds stjärnan byggs ihop och så ser man skymten av några onda officerare! ^_^

Bästa filmen? tyvärr tycker inte jag det, alla efekter gör att filmen förlorar sin Star Wars stämmning. INGET kan slå de gammla filmerna :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa filmen? tyvärr tycker inte jag det, alla efekter gör att filmen förlorar sin Star Wars stämmning. INGET kan slå de gammla filmerna  :lol:

Jag håller med fullständigt. De nya filmerna kommer aldrig att leva upp till samma klass som originalen.

Har dock bara sett episod 1 av de nya filmerna, ska se tvåan imorgon och trean väntar jag tills...ja tills en lite bättre inspelad version finns att hämta nånstans.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem från biografen nyss, måste säga att jag gillade filmen. Mycket mera action än i t.ex. ettan. (Skall dock sägas att jag gillar 4,5,6 mest)

Men ärligt talat, Dog inte Mace Windu lite väl billigt? Fan, jag har ju fått intrycket att han är bäst av alla typ. Förväntade mig att det skulle bli en hård fight där faktiskt.

Sen tyckte jag det blev lite jobbigt med nästan hela filmen i animerad miljö. Det var väl det mest negativa jag hade att komma med.

Annars så tyckte jag faktiskt att den levde upp till mina förväntningar. Tycker Hayden Christensen (så stavas det va?) spelade mycket bättre i denna filmen än förra också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med fullständigt. De nya filmerna kommer aldrig att leva upp till samma klass som originalen.

Har dock bara sett episod 1 av de nya filmerna, ska se tvåan imorgon och trean väntar jag tills...ja tills en lite bättre inspelad version finns att hämta nånstans.

Jamen 1:an är sämst av alla 6 filmer.

Min topp6 lista:

1- Episode 3

2- Episode 5

3- Episode 6

4- Episode 2

5- Episode 4

6- Episode 1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor