Maxz Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Håller på med en grej på engelskan där man ska skriva ltie om någon artist/grupp jag valde att skriva om Black Sabbath. Har nu en fråga, vilka grupper har haft inflytande av Black Sabbath? Alltså vilka grupper som har inspirerats av Black Sabbath. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Hmm. Bra fråga. Ingen aning. Har det lite tomt i huvet just nu! Men lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Metallica och Guns N´ Roses sen finns det ju ett antal Death och Balck metal grupper som har blivit inspirerade av dem. Men hjärnan är lite tom så jag kommer inte på några mer just nu men det är väl bara söka på susning.nu så hittar du flera stycken. Höpp ô skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 White Zombie, Metallica. Kommer med mer när jag kommer påååååååååhhhhh... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Teoretiskt sätt alla rockgrupper, eftersom Sabbath var en pionjärerna inom hårdrocken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 (redigerad) * Rainbow * Ozzy Osbourne * Metallica * Megadeth * Judas Priest * Iron Maiden * Helmet * Danzig * Soundgarden * Alice in Chains * Pantera Elller jag vet inte, svår fråga eftersom Black Sabbath är ett mycket gammalt rockband. Det finns ju många som inspererar sig av dem. Teoretiskt sätt alla rockgrupper, eftersom Sabbath var en pionjärerna inom hårdrocken. Led Zeppelin? Redigerad 18 maj, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Ozzy Osbourne Osbourne var ju kungen i BS, och så var han medlem i bandet, så kan han ha tagit inspiration från sitt eget band?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Aja jag säger väl Metallica och Iron Maiden eller nåt. Då lär de flesta iaf fatta. Tack för svaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Led Zeppelin? Ja, dom också. Led Zeppelin, Black Sabbath och Deep Purple brukar räknas som pionjärerna inom hårdrocken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Osbourne var ju kungen i BS, och så var han medlem i bandet, så kan han ha tagit inspiration från sitt eget band?? Ozzy och Iommi var ju kungarna. Även Ward och Butler ägde ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Bara något du kan skriva om du inte visste så döptes Black Sabbath efter en film som skulle sändas på en biograf brevid deras konsert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Och dom hette Earth innan dom bytte namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Jag skulle inte kalla Alice in Chains inspirerade av Black Sabbath då dom spelar en typ av grunge. Ni får absolut inte glömma Aerosmith och AC/DC då dom hade stor betydelse för hårdrocken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Vi håller på om exakt samma sak! Jag skriver om godsmack.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Och jag ska ha föredrag om Cliff burton på tisdag på svenskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Och dom hette Earth innan dom bytte namn. Dom spelade ju Blues-Rock också. Men jag orkar inte näman om vad dom hette innan och sånt. Orkar inte stå och prata as länge ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Osbourne var ju kungen i BS, och så var han medlem i bandet, så kan han ha tagit inspiration från sitt eget band?? Ja varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Aja jag säger väl Metallica och Iron Maiden eller nåt. Då lär de flesta iaf fatta. Tack för svaren. Maiden har enligt dom sjölva inspirerats av band som UFO, the beetles mfl...men inte sabbath! De var inte alls nåt som gick i deras vinylspelare... ett hett tips för maidenfans: Run to the hills, biografin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Ska redovisa Hendrix på engelskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts