Jump to content

Feminist?

kebabkurt
 Share

E du feminist?  

54 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote: Nej

Jag tycker det ska vara jämnlikhet mellan könen men jag kommer aldrig kalla mig feminist... Därför att jag inte gillar att gå under samma stämpel som extremfeminister och även om jag skulle kalla mig feminist så skulle bara alla extremfeminister anmärka och säga att jag inte skulle vara det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd på funnylin! Men jag blir så sur när dom säger på tv tex. att bara 2/10 inom bygg branschen är knvinnor och måste göra något åt det. Journalister är 3/4 delar kvinnor men där bryr man sig inte att göra sig lika varför ? Och jag blir förbannad där dom säger aaaah! varför blev det inte en kvinna som chef?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.vote: Nej, aldrig

feminismen har urartat.. det är bara fula kvinnor som fått för lite kuk som är feminister.. feminister vill bara ha jämnställdhet där det passar dom själva..

men jag är FÖR jämnställdhet i allmänhet och lika lön för lika arbete och sånt givetvis..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tror alla att feminism betyder att kvinnorna ska ha större makt än männen? -_-

Feminism = lika rättigheter mellan män och kvinnor, inte kvinnorna ska ha mer makt

Matriarkat = ett samhälle där kvinnorna är överordnade männen

i praktiken är jag väl feminist men det är inget jag kallar mig, jag håller aldrig på och demonstrerar och sånt

jag hatar sånna ultra-feminister som typ slår sönder folk med baseboll-trän bara för att de vart på porrklubb och vill ha ett matriarkat-samhälle (men de är ju bara ett extremt litet antal som vill det, "typ dom ska betala tillbaka" (w00t) )

dessutom behövs det inget jävla feminist-parti sverige ^_^

sverige har blivit utsätt till det mest jämnlika landet i världen

"ååh, det är så orättvist i sverige" fan vilket skitsnack

i nigeria stenar man kvinnor som blivit våldtagna och gravida och i sverige snackar man om att det inte är jämnställt. det är klart att det finns orättvisor här i sverige, men inte alls på samma sätt...

edit: jag är säker på armans första bild har vart med i nån so-bok jag haft, den är från albanien, den var iaf jävligt kul :P

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja till jämsteldhet, nej till feminism.

Kul att du säger detta, för feminism och jämställdhet är precis samma sak. Det har bara fått ett olyckligt namn. Därför kallar jag det ekvalism istället. Mycket bättre! Annat ord, samma betydelse!

Och det där med att feminister är fula tjejer som fått för lite kuk... Antifeminister är fula killar som fått för liten kuk och är rädda för tjejer. Stackars små krabater...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det där med att feminister är fula tjejer som fått för lite kuk... Antifeminister är fula killar som fått för liten kuk och är rädda för tjejer. Stackars små krabater...

Go Tija. :huh:

Anser dock fortfarande att feminsim från början stod för jämställdhet, men inte gör det längre. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor