Joey Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Jaaa...Ska ju börja spela bas nu (får basen på fredag), har lirat lite tidigare och är hyffsat bra. Men hur läser man och spelar efter tabs? tar ett exempel så får ni säga till om jag har tokfel! Dåligt exempel kanske, men orkade inte leta på nå annat. Bloodhound gang - Fire Water burn Riff 1 G:-----------------------------------| D:*---------------------------------*| A:*-------------2-2-----------------*| E:--3-3-3-3-3-3-----0-0-0-0-0-0-2-2--| Har jag förstått det hela rätt så börjar jag på "A-strängen" och sen går jag ner till E? Har jag rätt? Inga idiotförklaringar, sånt klarar jag mig utan. Säg bara om jag har rätt eller fel. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Du spelar helt enkelt det som kommer i rad typ du börjar ta : 3-3-3-3-3-3 sen tar du 2-2 och sen igen : 0-0-0-0-0-0-2-2 hoppas du fattar Och n'är dom 'är ovanför varandra ska du spela på dom på samma gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Du spelar helt enkelt det som kommer i rad typ du börjar ta : 3-3-3-3-3-3 sen tar du 2-2 och sen igen : 0-0-0-0-0-0-2-2 hoppas du fattar Och n'är dom 'är ovanför varandra ska du spela på dom på samma gång Så jag börjar inte med 2-2? Ett exempel till då? :"> G|--------------------------------| D|2---2---------------------------| A|--------3---5---2-------2---2---| E|--------------------------------|*6 Hur spelas det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Du ska läsa den från vänster till höger och inte upp och ner. Höpp ô skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Du ska läsa den från vänster till höger och inte upp och ner. Höpp ô skit Det är ju det jag gör?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Det är ju det jag gör?! Jag menar int sträng för sträng utan i ordning som de kommer. Höpp ô skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Aha, tror jag fattar nu G:-----------------------------------| D:*---------------------------------*| A:*-----------0---------------3-2-0-*| E:--3-3-3-3-3---3-2-0-0-0-0-0--------| Typ 3-3-3-3-3 sen 0 och sen 3-2-0-0-0-0 typ? fattat rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Helt korrekt . Höpp ô skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Helt korrekt . Höpp ô skit Svårare var det inte alltså Danke für svaren eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Aha, tror jag fattar nu G:-----------------------------------| D:*---------------------------------*| A:*-----------0---------------3-2-0-*| E:--3-3-3-3-3---3-2-0-0-0-0-0--------| Typ 3-3-3-3-3 sen 0 och sen 3-2-0-0-0-0 typ? fattat rätt? Nej inte rätt:p Där 0an och 3an är ska du spela på båda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Nej inte rätt:p Där 0an och 3an är ska du spela på båda! Kom på det sen ... Men annars så var det rätt iaf.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Pst, Joey. Om du kopierar in tabbar i inlägget, använde Code-taggarna. Det blir fel annars. G:-----------------------------------| D:*---------------------------------*| A:*-----------0---------------3-2-0-*| E:--3-3-3-3-3---3-2-0-0-0-0-0--------| Så, du spelar bara alla noter var för sig. Men ett tips, skippa tabsen och ta lektioner. Ifall man bara spelar efter tabs lär man sig inget, bara andras låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Pst, Joey. Om du kopierar in tabbar i inlägget, använde Code-taggarna. Det blir fel annars. G:-----------------------------------| D:*---------------------------------*| A:*-----------0---------------3-2-0-*| E:--3-3-3-3-3---3-2-0-0-0-0-0--------| Så, du spelar bara alla noter var för sig. Men ett tips, skippa tabsen och ta lektioner. Ifall man bara spelar efter tabs lär man sig inget, bara andras låtar. Aha, tack för tipset Ska ta lektioner till hösten är det tänkt, nöjer mig med att spela efter tabs än så länge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts