Jump to content

Varför är lärare dåliga på att slå på tvn?

Stevex
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

.kul att det det ämnet tas upp i samma da som det hände ;P .

våran SO lärare får nästan alldrig igång tv:n. och ingen annan får hjälpa honom (han har kanska mycket komplex att han inte är så teknisk). då säger en elev "du har väl bara kopplat sladdarna lite fel". då svarar han "nej det tror jag knappast. jag tror att det någonting är trasigt, jag tar och ringer vktmästaren (klassisk replik)". sen kommer vaktmästaren in och "lagar" tv:n. då frågar alltid någon "va det nått fel på tv:n?" då svarar vaktmästaren "nej, det va inget fel. han hade koplat sladdarna fel bara". då brukar alltid en elev säga "det va ju det Jonas/Stina sa". då svarar han "jaja, nu tittar vi på filmen istället för att ägna oss åt det där". men när stunden kommer å det är något fel på tv:n, då kan han verkligen vara stålt över sig själv och säga "det är därför ni inte ska försöka få igång tv:n, den är ju trasig". men hur ofta är tv:n trasig av alla ggr. han inte kan få igång den? ;P

någon gång så hände det att jag reste mig upp och "fixade" tv:n. orka hålla o sitta där i 20 min. och vänta på att han säger "aja, vi ringer vaktmästaren" ;P .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla lärare är nog såna.Säkert så har alla tv hemma men när ca 30 elever glor på en så blir man lite stressad. :)

Mm tro fan det :lol: hehe...

Minns en gång i högstadiet. Då vi skulle se på en film i Biologi... Gunnar som vår lärare hete satte på filmen och allt gick som det skulle... Men jag satt brevid Johan som köpt sig en klocka som även hade en inbyggd fjärr... Så han satt och byte kanal och ändrade ljudet på tv. Läraren fattade aldrig något utan tillslut stängde av och vi fick läsa böker istället... Om det va bättre vetefan för filmen va rätt seg... Men rätt kul hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, samma här. Särskilt min spanska-lärare, känd som Skatan och även Skatboet pga sin milt sagt speciella frisyr, är sämst på sånt. Hon klarar fan inte ens en bandspelare.

Så du går på funkabo trevligt... hade henne i engelska på min tid (1999-2002) och nej, hon var ingen höjdare på bandspelaren :lol: kommer ihåg att hon körde på typ full volym och full bas och ingen treable... gick fan knappt höra vad som sa på bandet

och fy fan så skabbig hon är... en lektion satt hon och klippte naglarna med en såndär orange skolsax

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska ni bli det ? :lol:

"Sätta på DVDn" :lol:

Lärarna i skolan som jag går i är värdelösa på elektronik och sånt

Till och med datagubben kan ju fan ingenting.

Vi skulle "spela" nåt spel idag, nåt jävla miljöprogram kodat i flash

Man skulle trycka på "Skapa användare" och skriva sitt namn, sen kunde man spela.

Jag tryckte "Skapa användare" och skrev mitt namn, men inget hände. Jag höll på så ett tag, sen ringde lärarn efter datanörden och han kom och försökte.

Först tryckte han på "INSTALLERA FLASH 6.0" (man kom till en vanlig sida innan man kom in på spelet) när Flash redan var installerat, version 7 tom!

Jag sa att spelet inte skulle kunna starta utan flash och att det då borde ha varit installerat redan.

"Jaha.." sa han då och försökte göra något annat istället :lol:

Lärarna har ALLTID problem med att ställe in ljudet eller byta kanal!

Om dom ska byta kanal så höjer dom ljudet istället och ska dom höja ljudet så byter dom kanal :)

Fan vad blåsta dom är, dom borde gå någon elektronikkurs hela bunten :)

Min spansklärare... eller förra.. jag stuntar i lektionerna, för hon blev sur på mig.. för att jag sa att vi inte lärde oss något när hon satt och rabblade upp alla svaren!

Aja, hon iaf. När hon ska sätta igång bandspelaren eller något så trycker hon i bandet och trycker på massa knappar. Då hoppar jag fram och trycker på en knapp så att allt funkar :)

Ofta brukar hon ha fel band i...

Eller så är stickkontakten urdragen :)

Usch ja, lärarna är somsagt blåsta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja lärarna är verkligen elektronikidioter.

Förut hade vi en elev som fick sätta på teven varje gång vi skulle kolla på något.

En gång på en NO lektion skulle vi kolla på en film om Mikroorganismer, det ända som krävdes för att teven skulle gå igång var att trycke på Stäng av/sätta på knappen. Men en sån "komplicerad" sak klarar inte en lärare. Läraren hade väldiga problem med teven och alla garvade. Till slut fick en elev gå fram och läraren skyllde på att glasögonen var immiga. ^_^

Eller när vi skulle få använda datorer i skolan så fick vi gå på lektion i dator. Där fick man verkligen lära sig många saker, t ex hur man använde paint och hur man sparade en sak man hade skrivit på Håller med till 100%!. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! LoL! :P Idag gjorde hon det igen på sexualkunskapen. (w00t)

Jävla klantkärring! :P hon kan inte urskilja på "play" och "forward" knappen så det blev lite...KAOS! ^_^ Men efter 15minuters tid ,hade alla i klassen tröttnat på att sitta o titta på lärarens försök att göra det... så jag gick fram och sa så här typ : "Men vafan, jag hjälper daj då,om det ska vara så fruktansvärt svårt. Här e "play" knappen och HÄR är "forward" knappen,fröken. Förstår du nu? Bra,då slipper vi detta igen hoppas jag!" -_-

Hon blev helt knäckt.. ^_^-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du går på funkabo trevligt... hade henne i engelska på min tid (1999-2002) och nej, hon var ingen höjdare på bandspelaren ^_^ kommer ihåg att hon körde på typ full volym och full bas och ingen treable... gick fan knappt höra vad som sa på bandet

och fy fan så skabbig hon är... en lektion satt hon och klippte naglarna med en såndär orange skolsax

Haha -_- Jo jag vet, men hon är ju helt mobbad också. Halva skolan gick på henne med snöbollar i vintras.. Folk hänger kondomer och skit på hennes dörrhandtag och så, nästan lite synd om henne. Haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor