Alpha Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Hur många Star Wars filmer finns det? Kan nån säga alla i ordning? Kan man köpa alla filmer på DVD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) SW Ep. 1 - The Phantom Menace SW Ep. 2 - Attack of the Clones SW Ep. 3 - Revenge of the Sith SW Ep. 4 - A New Hope SW Ep. 5 - The Empire Strikes Back SW Ep. 6 - Return of the Jedi http://www.discshop.se för att inhandla samtliga filmer utom Episod III som snart kommer upp på biograferna. Redigerad 17 maj, 2005 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) Dom här kan jag iaf: Star Wars. 1977 Star Wars - The Empire Strikes Back. 1980 Star Wars - Return Of The Jedi. 1983 Star Wars Episode I - The Phantom Menace. 1999 Star Wars Episode II - Attack Of The Clones. 2002 Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith. 2005 KLaga inte på mitt Star Wars kunnande, jag har svårt för dom filmerna EdiT: Jag tror Pico kan detta mer än jag Redigerad 17 maj, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) Det finns 6 stycken episoder, men även några andra mindre kända filmer om Ewokerna. Episode I: The Phantom Menace Episode II: Attack of the Clones Episode III: Revenge of the Sith Episode IV: A New Hope Episode V: The EMpire Strikes Back Episode VI: Return of the Jedi Alla filmerna går inte att köpa på dvd ännu. Episode 1&2 går alldeles utmärkt att köpa, men eftersom episode 3 inte släppts på bio ännu så kommer den inte på dvd förräns om ett tag. Episode 4-6 går bara (?) att köpa tillsammans i en box på dvd. EDIT: Då jag inte var så snabb på att skriva och även hade svårt att komma ihåg vad alla filmerna hette så hann två andra personer före mig... Redigerad 17 maj, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 men även några andra mindre Ja, har sett slutet på nån sån, sugig som fan. Vad heter dom och hur många finns det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 IV, V och VI är väl gamla filmer? Varför går det inte från 1 till 6? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 IV, V och VI är väl gamla filmer? Varför går det inte från 1 till 6? Fråga herr George Lucas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Menar du varför dom inte börja me episod 1? isåfall.. han sa i nån intervju eller nåt att de skulle bli sämre o man skulle inte fatta.. eller nåt sånt.. kommer inte ihåg.. nån annan får rätta mig om ja har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Menar du varför dom inte börja me episod 1? isåfall.. han sa i nån intervju eller nåt att de skulle bli sämre o man skulle inte fatta.. eller nåt sånt.. kommer inte ihåg.. nån annan får rätta mig om ja har fel Jag tror att det var för att dåtidens specialeffekter inte var kapabla att visa sådant som förekommer i ep1-3. Patrik: Star Wars: Droids - animated series Star Wars: Ewoks - animated series Star Wars: Ewok adventures Star Wars: Clone wars - Vol 1 Allt jag hittade på discshop, har inte sett en enda av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Jäklar, tre svar och alla "stavade" fel... Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 En fråga på ämnet. När jag säger "Första Star Warsfilmen" så menar jag ju den som utkom 77, inte Episode 1. Då hade jag sagt "första episoden"... Hur tänker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 En fråga på ämnet. När jag säger "Första Star Warsfilmen" så menar jag ju den som utkom 77, inte Episode 1. Då hade jag sagt "första episoden"... Hur tänker ni? Den första som kom... Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Den första som kom... Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)... Tack. Då vet jag att några av mina polare är avlämpade idioter. "Första filmen! Ja, den med Anakin. Det är ju första filmen!" Pfhht! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Tänker som dig Ebeeto.. Och Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Tänker som dig Ebeeto.. Och Arman Jag med. Den kom ut först och är den första. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Självklart är film nummer ett film nummer ett. Att Lucas var påverkad av något då han filmade den och döpte den till "nummer fyra" har ju inte med saken att göra. Måste dock vara en trevlig upptäckt för honom nu när han lagt av med starka saker. "Oh, jag kallade visst min film 'episod fyra'! Då finns det ju en chans att bygga upp lite prequels och rulla in stålarna!"... Hang 'em high, I say. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 IV är ju ettan. På fredag ska jag se III, jippi. Hoppas att jag slipper sitta jämte nån nörd med ljussabel och Yoda-mask. Happy I then will not be Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 (redigerad) IV, V och VI är väl gamla filmer? Varför går det inte från 1 till 6? Den som skrev manuset (vem?) började från episod 4 och skrev till episod 6, sedan skrev han Episod 1-3... Redigerad 18 maj, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 (redigerad) Den som skrev böckerna (vem?) började från episod 4 och skrev till episod 6, sedan skrev han Episod 1-3... "Den som skrev böckerna..." Ehm...manusen. Star wars var inte böcker innan det blev film, det var tvärtom. George Lucas skrev manusen, andra personer har skrivit böckerna baserade på hans filmmanus. T.ex. så skrev Matthew Stover boken baserad på filmamanuset till Episod III. Edit: Episod 1 - Terry Brooks Episod 2 - R.A Salvatore Episod 3 - Matthew Stover ... Redigerad 18 maj, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 "Den som skrev böckerna..." Ehm...manusen. Star wars var inte böcker innan det blev film, det var tvärtom. George Lucas skrev manusen, andra personer har skrivit böckerna baserade på hans filmmanus. T.ex. så skrev Matthew Stover boken baserad på filmamanuset till Episod III. Edit: Episod 1 - Terry Brooks Episod 2 - R.A Salvatore Episod 3 - Matthew Stover ... Jag menade manusen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts