Jump to content

Tandställning...

Elander
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Har haft räls i 3 år (utan nu) och det går ganska snabbt ändå. inget man tänker på jämt. men bered dig på filmjölksdiet i 3-4-5 dagar då det gör groteskt ont när tänderna dras isär. sen är det ganska lungt :ermm:

hehe skräms jag lite nu? >_<

Redigerad av Grisen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi är inne på tandställning - tandläkare - borra i mina tänder. Hur känns det att borra i en tand? Kom på att jag ska göra det immorn (första agången >_< ).

Edit: Och ja, jag gillar inte läkare, dom skrämmer mig...

Det känns som hela munnen slits bort!!!!!!

Eller nja... Det gör ont om du inte har bedövning. Och se till att bedövningen verkar innan han börjar borra. Min tandläkare fattade ju inget varför jag fortfarande hade ont efter 2 bedövningar, jo för ingen av dom hade verkat. Jag sa ju åt snubben att de inte verkat, men korkad som han är... Ja.

Så när han gett mig typ 3 bedövningar, så hade fortfarande inte 1:a verkat, men han körde på i alla fall. Gjorde ju jävligt ont, men man fick stå ut. Btw, ska dit igen 23:e maj. Längtar inte.

Ajuste.. förra gången jag var där så började de verka på busshållsplatsen när man skulle hem. Mjo, perfekt. Just då man behövde att den skulle verka. Kunde inte öppna munnen innan kvällen. Och när man kunde öppna den igen "sista" biten så kände man hur man drog läpparna från varandra...haha, det märktes att de hade suttit ihop ett tag. =)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft tandställning i 5 år! SÅ kom inte och klaga för fan!

Har gått igenom mycket med mina tänder, blandannat en operation där dom tog bort 6 tänder varav 3 framtänder >_<

Men ska ta bort den i höst! :P

Ta bort tänderna hos tandläkaren? Sånt behövs väll inte om man spelar hockey? Då lossnar dem väll ändå när man blir tacklad :ermm:

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom ihåg när jag lagade min första tand.

Var det här året eller kanske i slutet på det förra.

Aja iaf så fick man ju kramp i käften av bedövningen+

att dom tryckte in 4 grejjer i munnen, borr,dammsugare och nå annat skit. >_<

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13(snart 14)(år)

Jag vet att 2 år är länge...

Men gör det ont att dra ut tänder sådär....låter äckligt...

Dom ger bedövning sen så tar dom en tång eller nåt och börjar vicka på tänderna.

Efter ett tag så lossnar tänderna. Tror inte det gör så ont.

EDIT: Har själv haft tändställning i gommen. Tror jag hade den i mindre än ett år. :P

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor