Jump to content

Tandställning...

Elander
 Share

Recommended Posts

Tandläkaren säger att jag behöver tandställning,och att om jag ska ha det så ska dom dra ut 4 tänder i munnen på mig+Så får jag fast tandställning(SOM DARIN HAR)

Tycker ni att jag ska ha tandställning för att mina tänder där framme(längst ner) sitter inte så bra och jag vill ju se bra ut.

JAG MÅSTE HA TANDSTÄLLNINGEN I HELA 2 ÅR!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

God dag! ;)

Jag tror att du är lite vilse!

Du skulle egentligen gå till Vardagssnack som ligger lite högre upp i staden "Allmänt"!

Fortsatt trevlig helg! :rolleyes:

Bwahahaha du och dina små lustigheter.

Hmm... ifall du vill se "snygg" ut för att få tjejer så kan jag säga det att de flesta (Ska inte tala om alla... egentligen kan jag inte säga de flesta eftersom jag bara brukar hänga med typ 5 tjejer.) gillar inte en för att man är snygg, utan beroende på hur man uppför sig, typ trevlig med mera.

I och för sig har vi ju gurls här på forumet, jag låter de svara på det istället he he he, jag kan ju inte veta helt riktigt.

Hur som helst, jag har haft tandställning och det är väl inget farligt med det?

Flera av mina kompisar har det också, det märks nästan aldrig, bara ibland när de typ sliter upp halva käken och ber en kika in, nej men typ om de gapskrattar eller nåt.

Och dra ut tänder gör inte ont, lite obehagligt (Enligt mig.) men det går ju över. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13(snart 14)(år)

Jag vet att 2 år är länge...

Men gör det ont att dra ut tänder sådär....låter äckligt...

Det ända som gör lite ont är vä latt ta bedövning, beror iofs också vilken käke du gör det i (övre eller undre.) och på vilken sida.

Där uppe brukar det göra ganska ont om jag kommer ihåg rätt, iofs inte farligare än när man typ krossar tån eller nåt så... hehe skämta.

Men du ska inte vara rädd. ;)

Alltså vad jag menar som "obehagligt" är som att du känne... svårt och beskriva för mig för jag har så dåligt ordförråd hehehe, men det som knakar när de drar men det gör inte ont. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända som gör lite ont är vä latt ta bedövning, beror iofs också vilken käke du gör det i (övre eller undre.) och på vilken sida.

Där uppe brukar det göra ganska ont om jag kommer ihåg rätt, iofs inte farligare än när man typ krossar tån eller nåt så... hehe skämta.

Men du ska inte vara rädd. :P

Alltså vad jag menar som "obehagligt" är som att du känne... svårt och beskriva för mig för jag har så dåligt ordförråd hehehe, men det som knakar när de drar men det gör inte ont. :rolleyes:

2 där uppe 2 där nere ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja har tandställning ..det går bra ..ingen säger något ( bara på skoj och så )

Ja har typ det värsta..ja har 2 gångrör på båda siderna för att ja ska flytta fram käken :rolleyes: :"> det är det jobbigaste annars går det bra

Och ens tänder blir perfekta..du ska va glad om du får för rätt många vill ha det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tandläkaren säger att jag behöver tandställning,och att om jag ska ha det så ska dom dra ut 4 tänder i munnen på mig+Så får jag fast tandställning(SOM DARIN HAR)

Tycker ni att jag ska ha tandställning för att mina tänder där framme(längst ner) sitter inte så bra och jag vill ju se bra ut.

JAG MÅSTE HA TANDSTÄLLNINGEN I HELA 2 ÅR!!

Men du...jag hade tandställning i 2 år, fick dra ut 4 st tänder med långa rötter som satt i gommen, grät med bedövning, så ont gjorde det, man blir inte redat (iaf inte jag) och blir man det så ignorera det :rolleyes:

edit: hade både uppe och nere, tågrels alltså

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET ÄR VÄRT DET ! ! ! !

1. Dra ut 4 tänder gör inte så ont, det ända är när man ska ta bedövning i överkäken (alltså två gånger) men ingenting som gör jätteont,Dock är det lite jobbigt med att stoppa upp blodet efteråt men inte så farligt

2. När man har haft den i ett tag vänjer man sig och man märker inte ens av den.

3. Visst inte det snyggaste just nu men tänk när du blir äldre då kommer du ha ett fint leende.

4. 2 år går fortare än vad du tror och om du har tur som jag så blir du klar snabbare (jag hade i 1,5 år trotts att mina tänder satt ruskigt fel).

Det ända som är jobbigt med tandställning är dagen efter man spänt åt den. Då kan man inte äta fast föda men det finns ju soppa och läsk...

Jag tvekade inte och jag är verkligen glad idag att jag inte backade ur...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kommer se ut som en lettisk lodis i truten om du låter bli är det väl klart värt det, har jag fel? Tänk på att det är för att få en snyggare mun. Tror inte tjejerna är så intresserade av en vars tänder spretar ut. Whatever floats your boat, säger jag.

Tycker sedan inte att det talar för tandställning så mycket att Darin använder det. Om två år (när du ska ta bort tandställningen) kommer ingen komma ihåg honom i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... ifall du vill se "snygg" ut för att få tjejer så kan jag säga det att de flesta (Ska inte tala om alla... egentligen kan jag inte säga de flesta eftersom jag bara brukar hänga med typ 5 tjejer.) gillar inte en för att man är snygg, utan beroende på hur man uppför sig, typ trevlig med mera.

I och för sig har vi ju gurls här på forumet, jag låter de svara på det istället he he he, jag kan ju inte veta helt riktigt.

Man behöver inte fråga tjejerna på forumet. Tänk på ditt eget tankesätt. Gillar du en tjej för att hon är snygg eller för att hon är scysst? Jag kan garantera dig att det du kommer fram till kommer vara precis samma som ungefär hälften av alla tjejer också tycker. Alla tjejer tycker inte samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor