Jump to content

Ni som HAR konfirmerat er:

RavenE
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

JAg har dock inte konfirmerat mig, men en del vänner har och, OJJ vad jag retar dem! HELA TIDEN... ååå vad roligt det är... ;)

Men skämt å' sido, Varför skulle någon reta dig för ett kors? :rolleyes:

Alla har kors nuförtiden, varesig man e kristen eller ej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"gud" finns inte..

tror ni på de som står i bibeln? de e ju bara påhittat av nå gamla gubbar som va uttråkade...

ni kommer brinna i helvetet om de finns

Ehm, jag vill invända...

...tror på det som står i bibeln? Njaa, men ta det inte ordagrant...liknelser och metaforer är vad den är fylld av.

Jesus ställer jag mig skeptiskt till.

Guds existens ser jag dock väldigt abstrakt på...men ja - jag tror. Men jag vill inte hålla på och offentliggöra min tro, men tro nu inte att jag tror på någon gubbe högt upp i skyn som styr och ställer. Det är lite djupare.

Funnylin - ...jag börjar bli trött på dina Gud-som-maktredskaps-grejer nu, tihi =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...men främst ett maktredskap.

Jag anser att all religion är förtryckarredskap och verktyg för att hålla människor på mattan. Men Jesus hde jävligt softa idéer, och han uttrykte dem för 2000 år sedan. Han var en bra man, men att kalla sig direkt "kristen" är mobbat. "Religiös" är ju ett skämt för någon som gått och blivit konstig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tihi. :rolleyes:

Vad tror religion är för nått? Lösningen till problemen eller en av dom grundläggande orsakerna?

Jadu, det beror på...

...det hade kunnat vara lösningen, men ett twistat samhälle som det vi lever i så måste jag nog säga att det är en av de grundläggande orsakerna.

...din åsikt vet jag redan =)

Hoho, hihi, haha...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.religion borde förbjudas worldwide :rolleyes:

Så länge man får tro på ett liv efter detta och liknande. Jag är övertygad om att det man får efter det här är betydligt bättre. Om någon skulle komma och säga "Du lever bara en gång, sedan ligger du i jorden och är död. Du måste tro så." så skulle jag blivit grinig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om folk retar dig kan du ju alltid vända på korset så tror de att du är satanist. :rolleyes:

Vilket jag gjorde på en kille som var satanist.

Hmm.. han vart inte glad, och att sedan få reda på att han misshandlat lärare och elever i sin förra skola gjorde inte det hela bättre.. heheh..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.religion borde förbjudas worldwide  ;)

Man skall alltid få tro på vad man vill. Även om det är korkat.

Om någon skulle komma och säga "Du lever bara en gång, sedan ligger du i jorden och är död. Du måste tro så." så skulle jag blivit grinig

Det får mig att tänka på några kristna fundamentalister som terroriserar IMDB's forum. Så fort någon gör något i en film som enligt dom anses syndigt så blir kommentaren: "That's a sin! Everybody who liked this movie is going to hell!" - Kraftigt reducerat. :rolleyes:

Bahh. Det finns inget värre än såna idioter. :)

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det får mig att tänka på några kristna fundamentalister som terroriserar IMDB's forum. Så fort någon gör något i en film som enligt dom anses syndigt så blir kommentaren: "That's a sin! Everybody who liked this movie is going to hell!" - Kraftigt reducerat. :rolleyes:

Bahh. Det finns inget värre än såna idioter. ;)

Ja, du vet, jag ber böner innan jag äter och går i kyrkan varje söndag och straffar migsjälv varje gång jag tänkt en syndig tanke.

Fuck that. Jag är inte kristen, och tror inte på "Gud" som han omskrivs i världens mest fördummande bok Bibeln. Jesus-duden var en hippie med schyssta värderingar för sin tid.

Jag hoppas väl bara på att det som händer efter detta händelsefattiga och gråa liv ska vara bättre. Jag orkar inte tro att det här är det bästa som finns. Visst känns det igen?

Men, hur kunde jag låta som en religiös fundamentalist genom den utläggningen? Du har taskig fantasi, eller nåt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor