notorius Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Nu är det dags för mig att byta grafikkort. Jag har ett Ati Radeon nåt minns ej namn, 128 mb iallafall, integrerat. Har 512 i ram. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för grafikkort men jag hade tänk mig en ganska kraftig, den får kosta högst 3000-3500 kr. Vilket råder ni mig att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Nu är det dags för mig att byta grafikkort. Jag har ett Ati Radeon nåt minns ej namn, 128 mb iallafall, integrerat. Har 512 i ram. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för grafikkort men jag hade tänk mig en ganska kraftig, den får kosta högst 3000-3500 kr. Vilket råder ni mig att köpa? Yää... fixa dual grafik... det är inte att leka med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305563&cks=SPK Har ett Geforce 6800Gt själv och jag är nöjd med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Finns mkt att välja mellan, men X800XT är bra grejjer Radeon X800XT 256MB GDDR3 3.595:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 16 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Om jag nu skulle köpa en sån, är det svårt att installera den själv? Att sätta in den i datorn klarar jag av men jag menar det andra med drivrutiner och sånt, är det svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Om jag nu skulle köpa en sån, är det svårt att installera den själv? Att sätta in den i datorn klarar jag av men jag menar det andra med drivrutiner och sånt, är det svårt? Jag tror inte att installationen utav drivrutinerna ska vara något större problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Inte svårt att installera men var försiktig så att du inte statisk elektrisifierar det. Drivrutiter förljer med på en skiva och är lätta att installera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Inte svårt att installera men var försiktig så att du inte statisk elektrisifierar det. Drivrutiter förljer med på en skiva och är lätta att installera. Drivutiner som följer med på skivor är skit. Man måste ju hämta de senaste från grafikkortets respektive hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Ifall jag var du skulle jag nog satsa på ett Geforce 6800GT. Dock så behöver man inte alla "finesser" som de kortet har men bra är det. Om du inte vill betala för saker du inte behöver så rekommenderar jag ett 6800 bara. Vad du än gör så köp inte ett ATI kort. Dom kan inte ens mäta sig med ett kort ur 6800 serien i samma prisklass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Vid installation, lär av forumiternas misstag... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=27968 Tomtefar dummade sig rejält... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) Här finns en mycket bra guide om hur man byter grafikkort i datorn, har du nån form av garanti så beskrivs det hur man kommer runt den också! EDIT: glömmde länka :"> Tryck Här! Redigerad 17 maj, 2005 av fabian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Vad du än gör så köp inte ett ATI kort. Dom kan inte ens mäta sig med ett kort ur 6800 serien i samma prisklass. X800 kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Jag rekommenderar helt klart ett 6800GT. Det är inte mycket sämre än toppkortet 6800Ultra men rejält mycket billigare. Bestämmer du dig för att köpa ett sånt så är Leadtek ett bra märke, deras kort hart väldigt bra och tyst kylning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Här finns en mycket bra guide om hur man byter grafikkort i datorn, har du nån form av garanti så beskrivs det hur man kommer runt den också! EDIT: glömmde länka :"> Tryck Här! Lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebabpizza Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Fixa en till skärm också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Här finns en mycket bra guide om hur man byter grafikkort i datorn, har du nån form av garanti så beskrivs det hur man kommer runt den också! EDIT: glömmde länka :"> Tryck Här! Trodde att det var seriöst på dom 3 första bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Vad du än gör så köp inte ett ATI kort. Dom kan inte ens mäta sig med ett kort ur 6800 serien i samma prisklass. Jodå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 18 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2005 Enligt tester jag har läst i olika tidningar så är ATI korten bättre om man höjjer upplösning och effekter. Annars är det ganska jämt vid lägre upplösningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Men om han köper ett Geforce 6800 gt eller nått sånt så måste han jo ha ett rejält nättagg på minst 300-400 eller upp för att hans data ska klara det:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Men om han köper ett Geforce 6800 gt eller nått sånt så måste han jo ha ett rejält nättagg på minst 300-400 eller upp för att hans data ska klara det:) Beror helt på märke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts