Jump to content

Kortspel

Valle-Ball
 Share

Recommended Posts

Nån här på forumet som gillar att spela kortspel?? jag brukar köra Poker, BlackJack, finns-i-sjön och vänd-10, alla rockar, funderar på på att bygga ett "Black Vegas" (bara fusk där alla blir länsade på stålar :D ) i skolan, vore kul. nån som kan nåt poker/black-jack-fusk, skulle vara kul att lägga ett ess när man har 20 i BlackJack :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I fredags fick jag mitt poker-set med 500 marker och 2 kortlekar m.m som kostade 595 kr + frakt så det kostade sammanlagt 800 kr.

Vi spelade i fredag, lördag och vi satsade 100 kr men otur som jag har kom jag 2a =(

Vi spelade självklart Texas Hold Em, grymt roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I fredags fick jag mitt poker-set med 500 marker och 2 kortlekar m.m som kostade 595 kr + frakt så det kostade sammanlagt 800 kr.

Vi spelade i fredag, lördag och vi satsade 100 kr men otur som jag har kom jag 2a =(

Vi spelade självklart Texas Hold Em, grymt roligt!

Var köpte du det? Och vad är det för vikt på markerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Texas Holdém, testa det.

Vad är det :rolleyes: har aldrig hört talats om det, hur går det till??

*EDIT*

Pokerfusk: (superenkel) lägg de sämsta korten underst i en lek och bästa överst, byt plats på dem 2 ggr så det ser ut som du blandar, när du delar ut, ge motståndarn från underst i lek, och till dig från överst ;)

Redigerad av valle-balle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det :P har aldrig hört talats om det, hur går det till??

*EDIT*

Pokerfusk: (superenkel) lägg de sämsta korten underst i en lek och bästa överst, byt plats på dem 2 ggr så det ser ut som du blandar, när du delar ut, ge motståndarn från underst i lek, och till dig från överst (w00t)

Om man spelar med människor och inte bananer då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Under bordet, jo tjena hörrudu. :lol:

När jag blandar under bordet märker ingen, men de misstänker en om man gör det hela tiden, själv har jag en kortlek som är märkt, om nån undra säger jag bara "syrran har varit framme" :)

*EDIT* Det här är min 650:e post :)

Redigerad av valle-balle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor