AE_Dave Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Försöker pigga upp min lilla hemsida med lite nytt utseende, men jag har problem med knapparna, ( skum - mapping ) Jag vill ha länkarna i botten av bilden som syns ovanför dem, dock vet jag inte riktigt hur jag ska få dit dem. Har ugglat runt lite på www.webdesignskolan.com men hittar inget där som verkar kunna hjälpa. Nå'n som vet något jag kan göra för att få dem på rätt plats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Lägga allt i en table ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Jag testade det men då hamnade knapparna bredvid bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Om du sätter bilden som bakgrund i tablen och sen har knapparna i tablen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Har inte tänkt på det! Låter ju som att det ska funka! Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Inga problem men skriv hur det gick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Det gick bara bra, som du kan se sitter de där de ska nu, dock är de inte genomskinliga som jag vill att de ska vara, har gjort dem genomskinliga i photoshop dock blir de inte det av någon anledning, men tror jag har paint shop pro 7 här nånstanns i bokhyllan och det gick att göra genomskinliga prylar till hemsidor i det förut så jag antar att det fortfarande gör det he he, så det är väl bara att försöka hitta det antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 (redigerad) Lägga allt i en table ? GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Edit: Om du undrar varför transparency inte funkar är det för att du använder IE, som inte stödjer alpha-transparanta pngs.. Redigerad 16 maj, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Edit: Om du undrar varför transparency inte funkar är det för att du använder IE, som inte stödjer alpha-transparanta pngs.. Hmm, okej, men du vet inte om IE stödjer någon annan alpha-transparant bildformats pryleligrej, skulle ju helst vilja att det var transparant för alla som tittade in vilken webläsare de än har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Hmm, okej, men du vet inte om IE stödjer någon annan alpha-transparant bildformats pryleligrej, skulle ju helst vilja att det var transparant för alla som tittade in vilken webläsare de än har. .GIF? Det borde du egentligen testat med först eftersom knapparna knappt innehåller färg. Skulle det dock vara en färgrik bild du ville ha transparency på så brukar .GIF förstöra färgerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 .GIF? Det borde du egentligen testat med först eftersom knapparna knappt innehåller färg. Skulle det dock vara en färgrik bild du ville ha transparency på så brukar .GIF förstöra färgerna. Jag har testat med .gif, det var det jag använde innan jag testade med .png, men när jag sparade .gifbilden med photoshop blev den sen INTE genomskinliga ("Ogenomskinlig"?), och ja jag klickade på "Genomskinlig" i rutan som pluppade upp innan bilden sparas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 GIF-formatet stödjer bara en helt transparant färg, dvs inte alphatransparency. Det finns ett IE-hack som gör att PNGs med alphatransparency renderas korrekt, men jag rekommenderar inte att använda det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Typiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts