Topp3 Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 En krigsfilm skall inte ha rock eller hip hop, en gammal god krigsfilm skall ha techno, olika tempo och instrument beroende på tidsepok. Techno...? Du skojar va? En fet jävla orkester är helt rätt, techno är inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Skulle lätt ha tagigt : CCR - Fortunate son Tycker den är grym, grym text också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 (redigerad) Techno...? Du skojar va? En fet jävla orkester är helt rätt, techno är inte. Jag visste inte om jag skulle kalla det techno eller "musik utan sång", men bestämde mig för "techno" eftersom jag inte ville verka för naab. :"> *edit* Temalåten till Enemy Of The States är ganska bra. Testa med den... och låtarna av den där "Chicago Orchestra/er" (Eller vad den nu heter, har glömt bort det hehe ), är ju inte så pjåkiga. Redigerad 16 maj, 2005 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Hör upp kan ni länka några låtar som tipsade (vore jättesnällt) (ska använda i mitt blockland) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Fire Water Burn är faktiskt en av dom låtarna som USA:S armé lyssnar på i sin komradio när dom krigar i irak (det är sant!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Jag vill gärna hitta en låt med mycket krigsljud i bakgrunden Halo Theme - Mjolnir Mix Den är rockig. Mäktig. Mastig. Slår mycket med kraft. Passar nog Om du inte kan hitta den någonstans så har jag den på datorn så då kan du fråga mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Die Hard With a Vengeance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Metallica - Fight Fire With Fire. Eller Amon Amarth - Versus The World. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Jazz, for fuck sake! Tro mig, det blir underbart om du väljer rätt... =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Men herregud Hur kan det äns vara ett val av låt? CCR - Fortunate son är självklart ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 MEN, FFS!! Om han gör en krigsfilm som utspelar i Stalingrad under WWII på 40- talet!! Det vore idiotikst att lägga in Metallica i en sån film. Ska det vara musik ska det vara orkester- musik, eller nåt åt det hållet. Musiken ska vara skapad med instrument man hadde åren 1942-43 (då slaget om Stalingrad utspela sig). Tycker ni verkligen att Metallica skulle passa i t.ex Band of Brothers bör ni nog.... Söka hjälp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 MEN, FFS!! Om han gör en krigsfilm som utspelar i Stalingrad under WWII på 40- talet!! Det vore idiotikst att lägga in Metallica i en sån film. Ska det vara musik ska det vara orkester- musik, eller nåt åt det hållet. Musiken ska vara skapad med instrument man hadde åren 1942-43 (då slaget om Stalingrad utspela sig). Tycker ni verkligen att Metallica skulle passa i t.ex Band of Brothers bör ni nog.... Söka hjälp... Sanning... Jazz eller klassiskt, min vän, allt jag har att säga! Annars kan du ta tysk schlager eller något annat sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Om du nu vill ha musik som inte är så jätte lugn och som innehåller krigsljud så kanske "Nightwish - 10th Man Down" passar. Men personligen skulle jag lyssna på okka och Jacker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Drowning pool - Bodies Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 MEN, FFS!! Om han gör en krigsfilm som utspelar i Stalingrad under WWII på 40- talet!! Det vore idiotikst att lägga in Metallica i en sån film. Ska det vara musik ska det vara orkester- musik, eller nåt åt det hållet. Musiken ska vara skapad med instrument man hadde åren 1942-43 (då slaget om Stalingrad utspela sig). Tycker ni verkligen att Metallica skulle passa i t.ex Band of Brothers bör ni nog.... Söka hjälp... Halo Theme Mjolnir Mix är inspelad av orkester med allt från fiol till synth och datorskapade ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 P.O.D. - Boom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 MEN, FFS!! Om han gör en krigsfilm som utspelar i Stalingrad under WWII på 40- talet!! Det vore idiotikst att lägga in Metallica i en sån film. Ska det vara musik ska det vara orkester- musik, eller nåt åt det hållet. Musiken ska vara skapad med instrument man hadde åren 1942-43 (då slaget om Stalingrad utspela sig). Tycker ni verkligen att Metallica skulle passa i t.ex Band of Brothers bör ni nog.... Söka hjälp... Vem har sagt något om Metallica? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) Hör ni kan ni länka några låtar som ni tipsade (vore jättesnällt) (ska använda i mitt blockland) edit* Snälla Redigerad 17 maj, 2005 av thegtafreak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Metallica - Fight Fire With Fire. Eller Amon Amarth - Versus The World. Frenzy. Maurice Jarre - Overture Den låten har lite krigskänsla på vissa ställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 Queens of the stone age - little sister Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts