Jump to content

Hur installerar man...

Xemtoth
 Share

Recommended Posts

Hur installerar man bra XP teman utan något program? nån bra sida för sånt i såfall?

Var dock osäker på vart jag skulle lägga topicen .. ^_^

Hmm du patchar ditt uxtheme så du kan ha alla visual styles ^_^. Sök på google efter uxtheme.dll patcher så hittar du nog tutorials o skit ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, men vad exakt gör programet? så att man kan ha alla windows xp skins utan att ha program eller?

Det är inget program det är en .dll fil som gör att man kan ha olika Themes i XP.

Themes = Teman

Dvs istället för de som finns i WinXp så kan man ladda ner andra och använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det är inget program det är en .dll fil som gör att man kan ha olika Themes i XP.

Themes = Teman

Dvs istället för de som finns i WinXp så kan man ladda ner andra och använda.

Vilka som helst o bara lägga i theme mappen?

Patchade nu, starta om datorn, men sen hände inge mer, är det patchat o klart då eller?

edit: lade in en visual style i theme mappen, kunde inte välja den, eller gjorde jag fel på något sätt?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka som helst o bara lägga i theme mappen?

Patchade nu, starta om datorn, men sen hände inge mer, är det patchat o klart då eller?

edit: lade in en visual style i theme mappen, kunde inte välja den, eller gjorde jag fel på något sätt?

Bara att köra patchern och sedan starta om datorn, sedan ska det bara vara att lägga in themes i %WinDir%\Resources\Themes-mappen.

Hur ser din filstruktur ut för temat?

Lade du exempelvis en mapp som innehöll en .msstyles-fil och en shell-map?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Bara att köra patchern och sedan starta om datorn, sedan ska det bara vara att lägga in themes i %WinDir%\Resources\Themes-mappen.

Hur ser din filstruktur ut för temat?

Lade du exempelvis en mapp som innehöll en .msstyles-fil och en shell-map?

Är rätt säker på att det var så som du skrev sist ( .msstyles-fil och en shell-map)

Måste det vara .theme eller? kan nån någon bra sida med themes (inte themexp.org) tacksam för svar :D

edit: vad är .wba o sånt ?? :angry:

edit2: Måste det var .theme filer man lägger i theme mappen för att det ska funka?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är rätt säker på att det var så som du skrev sist ( .msstyles-fil och en shell-map)

Måste det vara .theme eller? kan nån någon bra sida med themes (inte themexp.org) tacksam för svar ;)

edit: vad är .wba o sånt ?? :rolleyes:

edit2: Måste det var .theme filer man lägger i theme mappen för att det ska funka?

.theme-filer är valfria, de används för att byta färg på standardtemat så att färgerna bättre passar in med temat. .wba är WindowBlinds-skins, inget som du kan använda om du kör med en patchad uxtheme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.theme-filer är valfria, de används för att byta färg på standardtemat så att färgerna bättre passar in med temat. .wba är WindowBlinds-skins, inget som du kan använda om du kör med en patchad uxtheme.

Okey, men kan man bara inte lägga in .theme filer i tema mappen bara sådär och använda? kan nån någon bra sida när jag kan tanka vanliga .theme teman som man kan använda me patchen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, men kan man bara inte lägga in .theme filer i tema mappen bara sådär och använda? kan nån någon bra sida när jag kan tanka vanliga .theme teman som man kan använda me patchen?

.theme-filer ska läggas direkt i %WinDir%\Resources\Themes och inte i någon undermapp, och ja, .theme-filer går att använda både med och utan en patchad uxtheme

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
.theme-filer ska läggas direkt i %WinDir%\Resources\Themes och inte i någon undermapp, och ja, .theme-filer går att använda både med och utan en patchad uxtheme

hände inget när jag lade in en .msstyles fil och en såndär shell mapp där i theme mappen...vad är fel? installerade ju patchen :rolleyes:

edit: Hur kan man kolla om patchen är installerad? för när jag installerade den så kom det upp lite grejjs, ja tröck vidare, stoppade i min XP skiva ,sen starta om datorn, är den installerad då eller? Och när jag laddar ner Visual styles teman där det står att man antingen måste ha style xp eller dendär patchen för att använda skinnet, så händer det inget när jag ska testa det, vanliga blåa, inga nya alternativ eller nåt, vad kan vara fel! ;)

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hände inget när jag lade in en .msstyles fil och en såndär shell mapp där i theme mappen...vad är fel? installerade ju patchen :rolleyes:

edit: Hur kan man kolla om patchen är installerad? för när jag installerade den så kom det upp lite grejjs, ja tröck vidare, stoppade i min XP skiva ,sen starta om datorn, är den installerad då eller? Och när jag laddar ner Visual styles teman där det står att man antingen måste ha style xp eller dendär patchen för att använda skinnet, så händer det inget när jag ska testa det, vanliga blåa, inga nya alternativ eller nåt, vad kan vara fel! ;)

Hmm du ska nog inte stoppa in din xp skiva för då ersätter du den nya filen du just ersatte med den gamla filen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor